A napilapnak Béni Gyöngyi, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. szóvivője elmondta, hogy az első hét hónapban körülbelül ugyanannyi, 5,5 millió személyautóra érvényes e-matricát értékesítettek, mint egy évvel korábban, miközben azok a 3,5 tonnánál nehezebb, a D2, D3 és a D4 kategóriába tartozó tehergépjárművek vezetői, akik korábban e-matricát vásároltak, "átvándoroltak" az e-útdíj rendszerbe. Az elektronikus útdíj júliusi bevezetése utáni egy hónapban 14 milliárd forint útdíjat fizettek be a fuvarosok, augusztus első két hetével kiegészítve a szaldó 18,8 milliárd forinton áll.
A bevétel mintegy háromnegyede a viszonylati jegyekből származott, a fennmaradó részt a fedélzeti egységek segítségével teljesítették a fuvarozók.
Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj szakmai projektszóvivője a Napi Gazdasággal közölte: az eltelt két hétben tovább javult a fedélzeti egységgel fizetők aránya, ma már 40 ezer ilyen berendezést regisztrált az ÁAK és több mint 90 ezer a regisztrált tehergépjárművek száma. A szóvivő szerint az ügyfélszolgálatra (e-mailben és telefonon) érkezett észrevételek és panaszok száma töredéke a rendszer indulásakor tapasztaltnak.
MTI