Erőteljes kampányba kezdett az év elején a világ legnagyobb üdítőitalgyártója, a Coca-Cola. A vállalatot főként az amerikai piacon érték támadások nagy riválisa, a Pepsi részéről, amelyeket a cég több oldalról, globálisan próbál "visszaverni". Itthon az év elején indult kampány után májustól kapható a megújult ízű Coca-Cola Light, melynek piacra dobását 5 részből álló reklámfilm-sorozat kíséri.
Ugyan ehhez a termékhez 1992 óta már Magyarországon is hozzájuthatnak a fogyasztók, annak íze sokak szerint nem hasonlított eléggé a valódi kóláéra. A társaság mindenesetre lépéskényszerben volt, mivel erősödik az egészségtudatos szemlélet, és emiatt egyre inkább a csökkentett energiatartalmú, illetve kalóriát nem tartalmazó cikkek felé fordul a piac. Ennek nyomán kerül a boltokba a jövő hónaptól a kedden a sajtónak is bemutatott új termék.
Felfuttatnák a Coca-Cola Lightot
"A fejlődést három iparági trend: a kényelem, a wellness és az élvezet határozza meg" - mondta el az eseményen Karvalics Attila, a cég magyarországi leányvállalatának közkapcsolati és kommunikációs igazgatója. Hozzátette: "ezekhez a fejlődő piacokon az élelmiszerbiztonság kapcsolódik negyedikként". Az új termék sem mentes az elmúlt napokban ellentmondó információk miatt a figyelem középpontjába került aszpartám nevű összetevőtől. Ennek kapcsán a sajtótájékoztatón elhangzott, hogy - európai kutatások hiányában - az amerikai felmérések nem igazolják az anyag egészségkárosító hatásáról szóló híreszteléseket.
A társaság vezetői szerint az "egészséges és finom" trendnek köszönhető, hogy a következő 10 évben a cég portfóliójának egyik meghatározó eleme lesz a Coca-Cola Light. A termékskálán belül a light üdítő aránya itthon még viszonylag alacsony (15-18 százalék), ám Nagy-Britanniában a Coca-Cola esetében már több mint 50 százalékos a részesedés.
Más ország, más dizájn
A speciálisan a kóstoltatásra kialakított, 0,15 literes kiszerelés kapcsán Halász Kata az mfor.hu kérdésére elmondta: a környezetvédelmi támadásokat a cég a kóstoltatás helyén felállított szemetesekkel próbálja kivédeni. "Ez a dizájn és a kiszerelés ebben a formában csak Magyarországon jelenik meg. A környező országokban is hasonló kampányok lesznek, melyek igazodnak majd az egyes államok adottságaihoz" - tette hozzá.
A múlt héten látott napvilágot a Financial Times BrandZ elnevezésű rangsora, melyen a Coca-Cola a harmadik helyen végzett: brandjének értékét mintegy 41,4 milliárd dollárra becsülik. Az Interbrand ranglistán viszont az első helyen áll a cég, 67,5 milliárd dollárral. A jelentős eltéréssel kapcsolatban Karvalics Attila kifejtette: mivel nincs egységes szempontrendszer, célravezetőbb, ha a piaci kapitalizációból indulunk ki. "A tőzsdei várakozásokat a vállalat eredményei az elmúlt négy negyedévben folyamatosan meghaladták" - tette hozzá a kommunikációs igazgató.
Szavazzon!
Önnek bejön az új termék kampánya? Tegye le voksát!
[felmeres=17/]
Istvánko Viktória
Menedzsment Fórum