4p

Megújított ízzel szeretné növelni a light termékek nemzetközi és hazai forgalmát a Coca-Cola, amely egészségtelennek tartott árui miatt új problémákkal szembesült a világpiacon a közelmúltban. Az mfor.hu a társaság keddi prezentációján járt.

Wellness és élvezet

Erőteljes kampányba kezdett az év elején a világ legnagyobb üdítőitalgyártója, a Coca-Cola. A vállalatot főként az amerikai piacon érték támadások nagy riválisa, a Pepsi részéről, amelyeket a cég több oldalról, globálisan próbál "visszaverni". Itthon az év elején indult kampány után májustól kapható a megújult ízű Coca-Cola Light, melynek piacra dobását 5 részből álló reklámfilm-sorozat kíséri.

Ugyan ehhez a termékhez 1992 óta már Magyarországon is hozzájuthatnak a fogyasztók, annak íze sokak szerint nem hasonlított eléggé a valódi kóláéra. A társaság mindenesetre lépéskényszerben volt, mivel erősödik az egészségtudatos szemlélet, és emiatt egyre inkább a csökkentett energiatartalmú, illetve kalóriát nem tartalmazó cikkek felé fordul a piac. Ennek nyomán kerül a boltokba a jövő hónaptól a kedden a sajtónak is bemutatott új termék.

Felfuttatnák a Coca-Cola Lightot

"A fejlődést három iparági trend: a kényelem, a wellness és az élvezet határozza meg" - mondta el az eseményen Karvalics Attila, a cég magyarországi leányvállalatának közkapcsolati és kommunikációs igazgatója. Hozzátette: "ezekhez a fejlődő piacokon az élelmiszerbiztonság kapcsolódik negyedikként". Az új termék sem mentes az elmúlt napokban ellentmondó információk miatt a figyelem középpontjába került aszpartám nevű összetevőtől. Ennek kapcsán a sajtótájékoztatón elhangzott, hogy - európai kutatások hiányában - az amerikai felmérések nem igazolják az anyag egészségkárosító hatásáról szóló híreszteléseket.

A társaság vezetői szerint az "egészséges és finom" trendnek köszönhető, hogy a következő 10 évben a cég portfóliójának egyik meghatározó eleme lesz a Coca-Cola Light. A termékskálán belül a light üdítő aránya itthon még viszonylag alacsony (15-18 százalék), ám Nagy-Britanniában a Coca-Cola esetében már több mint 50 százalékos a részesedés.

Az új ízhez jelentős kampány is kapcsolódik: ennek keretében 1,5 millió darab 0,15 literes dobozos kólát osztanak szét felbontott állapotban, 4 fokra hűtve közlekedési csomópontoknál, koncerteken és fesztiválokon. "A korábbi imázs-kommunikációval szemben a mostani kampányban a termékelőnyökre helyezzük a hangsúlyt" - magyarázta Halász Kata, a cég marketingigazgatója. A Publicis reklámügynökséggel karöltve készült 5 kisfilm segítségével az előnyöket kívánják tudatosítani a fogyasztókban.

Más ország, más dizájn

A speciálisan a kóstoltatásra kialakított, 0,15 literes kiszerelés kapcsán Halász Kata az mfor.hu kérdésére elmondta: a környezetvédelmi támadásokat a cég a kóstoltatás helyén felállított szemetesekkel próbálja kivédeni. "Ez a dizájn és a kiszerelés ebben a formában csak Magyarországon jelenik meg. A környező országokban is hasonló kampányok lesznek, melyek igazodnak majd az egyes államok adottságaihoz" - tette hozzá.

A múlt héten látott napvilágot a Financial Times BrandZ elnevezésű rangsora, melyen a Coca-Cola a harmadik helyen végzett: brandjének értékét mintegy 41,4 milliárd dollárra becsülik. Az Interbrand ranglistán viszont az első helyen áll a cég, 67,5 milliárd dollárral. A jelentős eltéréssel kapcsolatban Karvalics Attila kifejtette: mivel nincs egységes szempontrendszer, célravezetőbb, ha a piaci kapitalizációból indulunk ki. "A tőzsdei várakozásokat a vállalat eredményei az elmúlt négy negyedévben folyamatosan meghaladták" - tette hozzá a kommunikációs igazgató.

Szavazzon!

Önnek bejön az új termék kampánya? Tegye le voksát!

[felmeres=17/]

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!