3p

Ki ne ismerné a Flappy Birds nevű játékot, amely annak ellenére, hogy bonyolultságát tekintve egy faékkel vetekszik, egy hónap alatt letarolta a mobil játékpiacot.

Egy éve született a Flappy Bird mobilos játék, amely miután hónapokig szunnyadt az Apple alkalmazásboltjában, az idén januárban letarolta a piacot napi 50 ezer dollárt hozva fejlesztőjének. A szabály lényegében egy mondatban összefoglalható: repülj a madárral és ne ütközz a csövekkel.
A mobil tartalomfejlesztésben pont az a nagyszerű, hogy bármilyen fejlesztő, bármely programja, bármilyen rövid idő alatt világsikerű lehet.
Amikor a Flappy 2013 májusában felkerült az Apple alkalmazásboltjába, még csak egy volt a több ezer értelmetlen játék közül, aztán valahol az USA-ban, valaki felfigyelt rá, valószínűleg ezt megosztotta az ismerőseivel, aki szintén megosztották és a kis madár pár hét alatt meghódította a világot – írja a Bloomberg.
 
Nem tudni, hogy a marketing része volt-e vagy őszinte vallomás, de a játék fejlesztője, a vietnámi Dong Nguyen annak ellenére gyűlölte a játékkal járó médiafelhajtást és ismertséget, hogy a hirdetések bevételéből napi 50 ezer (11 millió forint) dollár ütötte a markát, ami egy hónap alatt 330 milliót jelent. Mielőtt február 10-én levette mind az Apple, mind az Android boltjából a játékot, Nguyen azt posztolta Twitter oldalára, hogy: "a játék tönkreteszi az életemet". Az azonban biztos, hogy a fejlesztő cége, a Gears Studio világhírre tett szert és a Flappy farvizén evezve Nguyen más játékai, mint például a Super Ball Juggling, vagy a Shuriken Block szintén igen népszerűek lettek.
 
Persze ahogy ez lenni szokott, számos klón és másolat jelent meg mind iOS, mind pedig androidos készülékekre, amelyek kihasználva a játék megszűnése okozta piaci igényt szintén sikeresek lettek. A legtöbben persze az eredeti verzióra áhítoznak, és állítólag Nguyen ígéretet tett arra, hogy augusztusban kiad egy többjátékos üzemmódban is futó változatot jobb grafikával.
 
Marketinges szemmel vizsgálva a Flappy-t lényegében egy nagyon jó reklámhordozót láthatunk, amely megmutatja, hogy a mai trendek a hirdetési piacon már rég nem olyanok, mint 5-10 évvel ezelőtt. Volt amikor még nem tudtunk, hogy mik azok a közösségi oldalak és mekkora marketing-potenciál lehet bennük, ma a Facebook a világ egyik legnagyobb vállalata. Ugyanez igaz az okostelefonokra, illetve más hordozható eszközökre. Aki nem tart lépést a trendekkel, az lemarad.


Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!