Egy éve született a Flappy Bird mobilos játék, amely miután hónapokig szunnyadt az Apple alkalmazásboltjában, az idén januárban letarolta a piacot napi 50 ezer dollárt hozva fejlesztőjének. A szabály lényegében egy mondatban összefoglalható: repülj a madárral és ne ütközz a csövekkel.
A mobil tartalomfejlesztésben pont az a nagyszerű, hogy bármilyen fejlesztő, bármely programja, bármilyen rövid idő alatt világsikerű lehet.
Amikor a Flappy 2013 májusában felkerült az Apple alkalmazásboltjába, még csak egy volt a több ezer értelmetlen játék közül, aztán valahol az USA-ban, valaki felfigyelt rá, valószínűleg ezt megosztotta az ismerőseivel, aki szintén megosztották és a kis madár pár hét alatt meghódította a világot – írja a Bloomberg.
Nem tudni, hogy a marketing része volt-e vagy őszinte vallomás, de a játék fejlesztője, a vietnámi Dong Nguyen annak ellenére gyűlölte a játékkal járó médiafelhajtást és ismertséget, hogy a hirdetések bevételéből napi 50 ezer (11 millió forint) dollár ütötte a markát, ami egy hónap alatt 330 milliót jelent. Mielőtt február 10-én levette mind az Apple, mind az Android boltjából a játékot, Nguyen azt posztolta Twitter oldalára, hogy: "a játék tönkreteszi az életemet". Az azonban biztos, hogy a fejlesztő cége, a Gears Studio világhírre tett szert és a Flappy farvizén evezve Nguyen más játékai, mint például a Super Ball Juggling, vagy a Shuriken Block szintén igen népszerűek lettek.
Persze ahogy ez lenni szokott, számos klón és másolat jelent meg mind iOS, mind pedig androidos készülékekre, amelyek kihasználva a játék megszűnése okozta piaci igényt szintén sikeresek lettek. A legtöbben persze az eredeti verzióra áhítoznak, és állítólag Nguyen ígéretet tett arra, hogy augusztusban kiad egy többjátékos üzemmódban is futó változatot jobb grafikával.
Marketinges szemmel vizsgálva a Flappy-t lényegében egy nagyon jó reklámhordozót láthatunk, amely megmutatja, hogy a mai trendek a hirdetési piacon már rég nem olyanok, mint 5-10 évvel ezelőtt. Volt amikor még nem tudtunk, hogy mik azok a közösségi oldalak és mekkora marketing-potenciál lehet bennük, ma a Facebook a világ egyik legnagyobb vállalata. Ugyanez igaz az okostelefonokra, illetve más hordozható eszközökre. Aki nem tart lépést a trendekkel, az lemarad.
Szász Péter
mfor.hu