
Gyakori dilemmája a néhány alkalmazottat foglalkoztató kisvállalatoknak: vajon érdemes-e cégüknek az interneten saját weboldalt üzemeltetni, különösen, ha termékeik az online kereskedelemben marginális vagy semmilyen szerepet nem töltenek be. A kérdés mintegy tíz éve, az internet hőskora óta aktuális, és a kisvállalkozások egyik legfontosabb problémája a digitális üzleti korban.
A válasz a kérdésre egyértelműen, minden kétséget kizáróan igen. Nem lehet ugyanis eléggé kihangsúlyozni az online tranzakciók és az olyan offline üzletek kapcsolatának fontosságát, amelyek online marketing következtében jöttek létre, ezek aránya a jövőben még tovább fog nőni. A kutatóintézetek előrejelzése szerint néhány éven belül az online vásárlók aránya meg fogja közelíteni az 50 százalékot, ami önmagában meggyőző érv egy website létrehozása mellett.
Minden eladható
Ráadásul soha sem jelenthetjük ki kategorikusan egy termékről, hogy az nem adható el a neten. Manapság már csak nagyon kevés ilyen termék létezik és valószínűleg azok sem túl sokáig. Ha el tudjuk képzelni termékünk ilyen módon történő eladását, akkor valaki ki fogja találni annak módját is. Ez azonban természetesen nem azt jelenti, hogy a kisvállalkozásoknak minden erejükkel termékeik és szolgáltatásaik online eladására kell törekedniük. A lényeg, hogy legalább megtalálhatóak legyünk a neten is, így a potenciális vásárlók, alkalmazottak, üzleti partnerek és esetleges befektetők azonnal és könnyedén információkhoz juthassanak a vállalkozásunkkal és termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolatban.
Félszívvel soha
Ha már elköteleztük magunkat egy honlap készítése mellett, akkor azt nem szabad félvállról venni. Csak egy rosszabb dolog van annál, ha egy vállalkozás nincs jelen az interneten, ez pedig az, ha úgy van jelen, hogy az a cégről negatív képet fest vásárlók előtt. Ha azt akarjuk, hogy komolyan vegyenek minket, akkor professzionális weboldallal kell rendelkeznünk. Ez nem jelenti azt, hogy óriási adatbázisnak, és lenyűgöző grafikai megoldásoknak kell fogadniuk a látogatót, de informálisnak és kulturáltnak kell lennie. Már csak azért is, mert manapság nagyon sok ember úgy kezd vásárlásba, hogy mindenekelőtt a neten keres információkat a kívánt termékről, egy színvonalas honlap pedig megadja a lehetőséget, hogy jó benyomást tegyünk a potenciális vásárlóinkra.
Kiegyenlítődnek az erőviszonyok
Az internet egyik legnagyszerűbb jellemzője, hogy esélyegyenlőséget teremt a kisvállalkozások számára még a nagyokkal való konkurálásban is. Egy nívós honlap megadja az esélyt arra, hogy a vásárló első benyomása pozitív legyen, miközben egy profi website létrehozásához nincs szükség nagy tőkére. Egy informatív, igényesen megtervezett honlap egy kisvállalkozást is egy óriásvállalat profizmusával tud felruházni a látogató szemében. Ennek természetesen a fordítottja is igaz, rengeteg óriáscég honlapján találkozhatunk pocsék dizájnnal, vagy navigációs problémákkal.
Az internet másik előnye, hogy a weboldalakból való profitszerzés során nem számít a vállalatok mérete. Jegyezzük meg, nem érdekes, hogy három vagy tízezer alkalmazottat foglalkoztat egy cég, ha nincs színvonalas honlapja valamelyiknek, az üzleti hátrányba kerül azzal szemben, amelyiknek van.