3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Detroit nagy dobásaként emlegeti az amerikai szaksajtó azt, hogy az Egyesült Államok autóiparának fellegvára a kis kocsik fejlesztésétől várja a jövőbeni sikereket.

A héten megnyíló észak-amerikai nemzetközi autóshow-n Detroitban már nem a truckok és terepjárók állnak a figyelem középpontjában, hanem az olyan kis méretű autók, mint a Ford Fiesta, a Chevy Cruze, a Fiat 500-as vagy a Chevy Aveo.

Részben az elhúzódó recesszió, részben a fogyasztói ízlések és a globális marketing stratégia változása miatt az amerikai gyártók feladni látszanak a nagy teljesítményű járművek iránti több évtizedes vonzalmukat, és az apróságokra koncentrálnak. A Chevrolet a Cruze és az Aveo mellett bemutatja a kicsi Sparkot, a Ford kiállítja a vadonatúj Focust és az amerikai piacon újdonságnak számító Fiestát. A Fiat 500-as a Chevrolet standján látható. A kis autók piacán már korábban erőteljesen nyomuló japán gyártók modelljei között szerepel az új Mazda 2-es, valamint a Honda CR-Z, továbbá a legfrissebb hibrid autók.

"Korábban dögös volt nagy kocsikat hajtani, ma már nem dögös" - összegezte az átalakulást John DeCicco autóipari szakértő, a Michigani Egyetem professzora, hozzátéve, a detroiti gyártók, a Nagy Hármak végre felfogták a modern kor üzenetét.

Elemzők szerint az amerikai piac minden szegmensében a kisebb kocsik felé történő elmozdulás érezhető. Ezt támasztja alá, hogy az elmúlt nyolc évben a legkisebb méretű kocsik - az úgynevezett kompakt és szubkompakt osztály - részaránya 15-ről 23 százalékra nőtt. Azok, akik korábban nagy terepjárókkal jártak, ma már kisebbeket keresnek, azok, akik nagy személyautókat vezettek, közepes méretű járművekbe ülnek át; a gazdasági nehézségekkel a fogyasztók takarékosabbá váltak. A korábbi népszerű V6-osokat a gyártók sok esetben négyhengeres, többnyire turbófeltöltős motorokkal váltják fel.

A magasabb benzinár miatt nagy hangsúly helyeződik a kedvező fogyasztásra, és a gyárak az amerikai piacon is be akarják vezetni a világ más részein sikeres modelljeiket. A USA Today napilap értékelése szerint az észak-amerikai autóshow kínálatán az európai befolyás érződik. Detroit az előző három évtizedben Ázsiából igyekezett ötleteket meríteni, most viszont Európa felé fordul, ahol népszerűek a kisebb motorokkal szerelt, kevésbé környezetszennyező, mégis elfogadható teljesítményű autók. Detroitban remélik, hogy ez a sikerformula az Egyesült Államokban is be fog jönni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!