TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Detroit nagy dobásaként emlegeti az amerikai szaksajtó azt, hogy az Egyesült Államok autóiparának fellegvára a kis kocsik fejlesztésétől várja a jövőbeni sikereket.

A héten megnyíló észak-amerikai nemzetközi autóshow-n Detroitban már nem a truckok és terepjárók állnak a figyelem középpontjában, hanem az olyan kis méretű autók, mint a Ford Fiesta, a Chevy Cruze, a Fiat 500-as vagy a Chevy Aveo.

Részben az elhúzódó recesszió, részben a fogyasztói ízlések és a globális marketing stratégia változása miatt az amerikai gyártók feladni látszanak a nagy teljesítményű járművek iránti több évtizedes vonzalmukat, és az apróságokra koncentrálnak. A Chevrolet a Cruze és az Aveo mellett bemutatja a kicsi Sparkot, a Ford kiállítja a vadonatúj Focust és az amerikai piacon újdonságnak számító Fiestát. A Fiat 500-as a Chevrolet standján látható. A kis autók piacán már korábban erőteljesen nyomuló japán gyártók modelljei között szerepel az új Mazda 2-es, valamint a Honda CR-Z, továbbá a legfrissebb hibrid autók.

"Korábban dögös volt nagy kocsikat hajtani, ma már nem dögös" - összegezte az átalakulást John DeCicco autóipari szakértő, a Michigani Egyetem professzora, hozzátéve, a detroiti gyártók, a Nagy Hármak végre felfogták a modern kor üzenetét.

Elemzők szerint az amerikai piac minden szegmensében a kisebb kocsik felé történő elmozdulás érezhető. Ezt támasztja alá, hogy az elmúlt nyolc évben a legkisebb méretű kocsik - az úgynevezett kompakt és szubkompakt osztály - részaránya 15-ről 23 százalékra nőtt. Azok, akik korábban nagy terepjárókkal jártak, ma már kisebbeket keresnek, azok, akik nagy személyautókat vezettek, közepes méretű járművekbe ülnek át; a gazdasági nehézségekkel a fogyasztók takarékosabbá váltak. A korábbi népszerű V6-osokat a gyártók sok esetben négyhengeres, többnyire turbófeltöltős motorokkal váltják fel.

A magasabb benzinár miatt nagy hangsúly helyeződik a kedvező fogyasztásra, és a gyárak az amerikai piacon is be akarják vezetni a világ más részein sikeres modelljeiket. A USA Today napilap értékelése szerint az észak-amerikai autóshow kínálatán az európai befolyás érződik. Detroit az előző három évtizedben Ázsiából igyekezett ötleteket meríteni, most viszont Európa felé fordul, ahol népszerűek a kisebb motorokkal szerelt, kevésbé környezetszennyező, mégis elfogadható teljesítményű autók. Detroitban remélik, hogy ez a sikerformula az Egyesült Államokban is be fog jönni.

MTI/Menedzsment Fórum

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.