2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A General Motors Corporation (GM), a DaimlerChrysler (DC) és a BMW csoport együttesen egymilliárd dollárt szán benzin-elektromos hibrid rendszerének fejlesztésére, hogy felvegye a versenyt a hibrid autók piacvezetőjével, a Toyota Motorral – írja a Világgazdaság.

Ez a szövetség, a Global Hybrid Cooperation nem új keletű: a Michigan állambeli Troy-ban lévő hibridfejlesztési központban a három cég mérnökei tavaly óta dolgoznak az egyes alkotóelemek fejlesztésén: elektromotorokon, nagy teljesítményű elektronikán, váltóműn, vezetékelésen, energiamenedzsmenten és szabályzóegységeken a hibrid rendszer számára.

Eközben a Mazda a norvégiai ONS 2006 energetikai kiállításon és konferencián mutatja be RX-8 Hydrogen RE jelzésű hibrid modelljét, Japánban pedig év eleje óta lehetőség van hasonló típus lízingelésére is. A hidrogén üzemanyagként való felhasználása azonban nem egyszerű: az autógyártók a kúthálózat kiépítésére várnak, miközben az üzemanyag-értékesítő cégek a hidrogénnel is működő járművek tömeggyártásáig nem akarják megkezdeni az infrastruktúra kiépítését.

Messze még a hidrogén-tankolás kora

A jövő egyik elképzelhető alternatívája, a tüzelőanyag-cellás jármű fejlesztése is jól halad. A programban a GM, a Ford, a DC és a Hyundai autógyár, a ChevronTexaco, a BP és a Shell olajvállalat, továbbá a hidrogénüzemanyag-cellák legnagyobb előállítója, a Ballard Power Systems vesz részt. A fejlesztéshez a részt vevő vállalatok és a kormány fele-fele arányban 380 millió dollárral járultak hozzá. Az üzemanyagcellás jármű működése azonban szénhidrogénen, földgázon alapul; előnye az, hogy hatásfoka mintegy 15 százalékkal haladja meg a belsőégésű motorok közel 40 százalékos ilyen értékét, és nem bocsát ki káros anyagot, előállítási költsége viszont magas.

Szakértők szerint az üzemanyagcella csak út a távlati cél, a hidrogénhajtású autó felé, ám a hidrogén kezelése igen nehézkes, és a jövő fejlesztőinek meg kell oldaniuk a biztonságos tankolás feladatát is. Ezért szakértők szerint a hidrogénhajtású járművek elterjedésére nem számíthatunk 15 éven belül - közli a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!