A fejlesztés részeként a British Airways külön Kulináris Tanácsot hozott létre, amelybe vezető élelmiszeripari szakemberek, séfek, gasztronómusok és borászok foglalnak helyet. Emellett a cég vendéglátási és kiszolgálási stílusa is eltávolodott a hagyományos légitársasági gyakorlattól, és inkább egy étteremét követi. A légitársaság - amely saját bevallása szerint piacvezető a tengerentúli üzleti utaztatás terén - mindezzel elsősorban a tehetős üzletembereket célozza meg.
A Club World osztályon például új ételsorokkal próbálkoznak, az ételeket pedig keményített abroszon és porcelán étkészletben szolgálják fel. Emellet bevezetik a Club Étkezőt is, amely révén az utasok a főétkezések közötti időszakokban is bármikor magukhoz vehetnek hideg-meleg ételeket, édességeket, salátákat, gyümölcsöket, szendvicseket és csokoládékat.
A tengeren túli járatok fogásait a légitársaság - a Mokka kávézóval és a Bortársasággal együttműködve - március 22-től április végéig külön menüben kínálja majd egy belvárosi étteremben. Az új generációs Club World egyébként a legfontosabb útvonalon (a London Heathrow és a New York JFK repülőterek között közlekedő járatokon) egy hónap múlva már szinte minden gépen elérhető lesz, derül ki a társaság közleményéből.
A kiélezett verseny miatt egyre több légitársaság próbál plusz szolgáltatásokkal utasokra szert tenni, főleg a fokozottan fizetőképes keresletet jelentő üzletemberek körében. Egy német vállalkozó tavaly például
bejelentette: még 2007-ben létrehozná a dohányzók nemzetközi légitársaságát. A cég - amelyet Smintairnek hívnának - a vállalkozó reményei szerint luxusszolgáltatásokat nyújtana a csak business class-szal és első osztállyal közlekedő repülőgépeken.
Menedzsment Fórum