2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Arról sem szabad elfelejtkezni, hogy minden CEMT engedély olyan állandó okmány, amely érvényes mind loco-, mind tranzit fuvarozásra sőt, harmadik országos feladat teljesítésre is a CEMT tagországok között - mondta Hörcsöki Sándor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete Árufuvarozói Tanácsának titkára.

Sajnos azonban a nemzetközi árufuvarozásban résztvevő magyar haszongépjárművek esetében megfigyelhető műszaki színvonal emelkedés, amely nem utolsósorban az egyre szigorodó elvárásoknak köszönhető, és jelenleg körülbelül 60 százalék EURO-3-as és 40 százalék EURO-2-es járművet jelent, nem biztos, hogy az EU-csatlakozásunk után is fenntartható marad.
Mert bár 2004. január elseje óta hazánkban a forgalomba helyezés (és vámkezelés) követelménye is az EURO3 teljesítése, május elseje után az Unió más tagországában forgalomba helyezett járművekkel szemben a "közös piac" elveinek megfelelő követelmények érvényesíthetők csupán.

Félek, hogy ez az állomány felhígulásához vezet, s vezető helyünket a nemzetközi forgalomban résztvevő járművek műszaki állapotát illetően el fogjuk veszteni. Mivel a helyzet a műszaki színvonalat illetően belföldön lényegesen rosszabb, s a csatlakozás után ezek a járművek is bekapcsolódhatnak a nemzetközi forgalomba, félelmem indokoltnak látszik - mondta Szilvási Bertalan, a Közlekedési Főfelügyelet Forgalmi Osztályánák főosztályvezető helyettese.

Ezen némileg segíthet, hogy január elsejétől szigorodtak a haszongépjárművekre vonatkozó időszakos műszaki vizsga feltételei. Egyrészt kötelezővé vált a hangos tolatásjelző használata, valamint szigorúbban ellenőrzik a 8 lóerő/tonnás (vagy 5,9 kW/tonna) teljesítménydotációt, amely azt jelenti, hogy például IFA-k pótkocsival nem közlekedhetnek az utakon.

Forrás: SCM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!