5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár az Iwiw szabályai egyelőre tiltják, mégis egyre több cég költözik fel a közösségépítő internetes oldalra. A reklámfelület mellett a cégek akár ügyfélszolgálatként is használhatják a hasonló szolgáltatásokat a jövőben. Az üzleti lehetőségeket a szolgáltatók is kezdik felismerni. Mfor.hu háttér.

Cégek az Iwiwen

Ismered? (Mfor.hu montázs)

Bár a Mol Nyrt. "hivatalosan" nincs fenn az Iwiwen, ha a szolgáltatás keresőjébe beírjuk a cég nevét, két benzinkutat is találhatunk. Az egyik a hosszúpályi töltőállomás, a másik pedig Görbeházán található.

Ha megnézzük az adatlapot, megtudhatjuk, hogy mindkét kút férfi, sőt a görbeházi kapcsolatban él. A hosszúpályi állomás ÁFOR néven látta meg a napvilágot, valószínűleg volt egy kutyája - Csoki -, de annak már más a gazdája. Amikor dolgozik, ad benzint, gázolajat, autópályamatricát, szerencsejátékokat, kólát és még egy csomó apróságot.

A görbeházi kút két éves, beszél angolul, ukránul, németül és magyarul, állandóan csak dolgozik, az állatok rovatba pedig sejtelmesen csak ennyit írt be: "Vannak!!!" Ismerősök tekintetében a hosszúpályi kút jobban áll: 425 igazolt kapcsolata van, míg a görbeházinak csak 75.

Illegális regisztráció

A két kút egyébként a szabályok szerint nem is lehetne fenn az Iwiwen, mivel a szolgáltatás felhasználási feltételei között szerepel egy olyan kitétel, ami szerint "az Iwiw Kft. fenntartja magának a jogot, hogy minden további értesítés nélkül törölje azon felhasználókat, akik bármely más személy nevével, képmásával, e-mail címével vagy más személyes információjával visszaélnek, különösen, ha a felhasználói név: (...) burkolt vagy nyílt reklámhordozónak tekinthető." Ennek ellenére egyre több cég jelenik meg a közösségépítő szájton, van olyan is, amelynek már több mint négyezer ismerőse van.

Szabó Márton, a T-Online csoporthoz tartozó Iwiw Kft. ügyvezetője az mfor.hu-nak ezzel kapcsolatban elmondta: a céges megjelenést tiltó szabályt egyelőre nem kívánják törölni a felhasználási feltételek közül. Tény azonban, hogy nem figyelik állandóan a regisztrációkat, és csak akkor törölnek reklámcélú adatlapot, ha a felhasználók közül valaki jelzi a rendszer üzemeltetőinek, hogy zavarja egy céges ismerkedési szándék - az iwiwes szakzsargonban "bejelölés".

Szabó Márton kiemelte azt is, hogy ilyen esetben nemcsak a céges regisztrációkat törlik, hanem bármilyen nem valós személy adatlapját is. Tehát például ha valaki létrehozza mondjuk az "indokolatlan jókedv" regisztrációt a rendszerben, és egy szomorú embert jelöl be, akinek ez nem tetszik, az "indokolatlan jókedv" percei meg vannak számlálva.

Kivételek persze akadnak: a közösségépítő oldalon fenn van a Coca-Cola is: a Balaton parti Coke Clubnak van iwiwes adatlapja. A szórakozóhely "ismerősei" közé így egy kattintással be lehet kerülni, sőt ezzel a lépéssel meg is jelölődik az, aki klubtag lesz. Ha valaki rátalál az iwiwen, egy kis kolásüveg jelzi számára, hogy a klubhoz tartozik.

Az adatlap maga egyébként nem túl bonyolult: a szórakozóhely programjai olvashatók rajta, ha pedig tagokká válunk, a program a mi adatlapunkon is elérhetővé válik.

Erősíti a szabályt

Szabó Márton szerint a Coca-Colával külön megállapodást kötött a cég, ezért lehet fenn "legálisan" az adatlapja a közösségépítő oldalon.

A Coca-Colánál egyébként kérdésünkre annyit közöltek, hogy az adatlap létrehozásának célja a klub üzenetének, filozófiájának célzott eljuttatása a fiatalokhoz, nem hagyományos módon. A cég arra számít, hogy az iwiwes kommunikáció eredményeként - egyfajta vírushatásként - egyre többen értesülnek ismerőseiktől a programokról. Az adatlap egészen a klub zárásáig működik majd.

Kalózok

A Coca-Cola egyébként nemcsak hivatalosan van fenn az Iwiwen: létezik több, magánszemélyek által létrehozott kólás oldal is. Ezek az adatlapok az üdítőitalmárka történetének és jelenének egy-egy szeletét mutatják be, több-kevesebb pontossággal.

Felmerülhet a kérdés, hogy vajon a Coke Club mintájára nem hoz-e létre állandó bemutatkozó oldalt maga a Coca-Cola is. A cégnél ezzel kapcsolatos kérdésünkre annyit válaszoltak: nem terveznek ilyen lépést. Sőt, a vállalat a "kalóz-adatlapokat" sem követi figyelemmel.

Pedig úgy látszik, a céges megjelenésre lenne igény a közösségépítő oldalakon. Egy friss amerikai felmérés nemrég olyan eredményre jutott, hogy az ilyen jellegű szájtokon (mint például a Myspace vagy a Facebook) a felhasználók nem idegenkednek attól, hogy népszerű márkák ismerősei legyenek, sőt.

A brandek bizonyos értelemben státusszimbólumok is, ezért a fogyasztók személyes énképének szerves részévé váltak. Így az internetes közösségek tagjai sokszor maguk keresik az ismertebb, népszerűbb márkák adatlapjait - elemezte a kutatás végeredményét Novák Péter, a Kirowski reklámügynökség igazgatója, a Magyar Reklámszövetség internetes tagozatának vezetője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!