A vizsgált országok a Föld népességének több mint 70 százalékát adják összesen, a bruttó össztermék 93 százalékát állítják elő, ezért elmondható, hogy az amerikai felmérés minden jelentős országra kiterjedt. A legfontosabb megállapítás, hogy a nők sokkal aktívabbak a vállalkozások létrehozása és vezetése terén, mint azt gondolnánk.
A nemek közti különbség a vállalkozókedvben sokkal látványosabb a fejlett országokban, a szakemberek egy része úgy véli, hogy a fejlődő országok gazdasági növekedésének egyik motorja a fiatal nők vállalkozókedve.
A fejlett országokban a fiatal férfiak kétszer olyan gyakorisággal vezetnek vállalkozást, mint a hasonló korú nők. 2007-ben csak Japánban és Peruban voltak aktívabbak a nők a vállalkozások indításában, mint a férfiak. A latin-amerikai és karibi országokban viszont kicsi volt a különbség a két nem aktivitása között.
A fejlett országokban nincs különbség abban, hogy a női vagy férfi vállalkozások sikeresebbek, a fejlődő régiókban viszont a női vállalkozások jóval kisebb aránya marad fenn legalább 42 hónapig, mint a férfiak által vezetett vállalkozások.
A nők vállalkozókedvét jelentősen befolyásolhatják az országra vagy nemzetségre jellemző tulajdonságok, körülmények. Sok függ tehát a kultúrától, szocializációtól, azokban az országokban, ahol például elnyomják, alacsonyabb rendűnek tekintik a nőket, a vállalkozókedvük is alacsonyabb.
A kutatás azt is megállapította, hogy a nők összességében jobban félnek a csődtől, a vállalkozás megszűnésétől, mint a férfiak. A felmérés egyik érdekes megállapítása, hogy a kelet-európai fejlődő országokban a nők vállalkozókedve nem sokban tér el a fejlett nyugat-európai országoktól, Latin-Amerikában viszont gyakran kétszer, háromszor akkora. Mindez azt mutatja, hogy a fejlődő országokon belül is éles különbségek vannak.
A kutatás arra is választ keresett, hogy milyen vállalkozásokat indítanak szívesen a nők. Kiderült, hogy a gyengébbik nem képviselői sokkal szívesebben lépnek be a szolgáltató szektorba, nagyobb eséllyel indítanak vevőközpontú vállalkozásokat, mint a férfiak.
A fejlett országok női vállalkozói képzettebbek, iskolázottak, mint a fejlődő országokban vállalkozást indítő nők. Összességében viszont nem magasabb az iskolázottságuk azoknak a nőknek, akik vállalkozást indítanak, mint azoknak, akik beosztottként dolgoznak.
A felmérés eredményeiből az is kiderült, hogy világviszonylatban a nők kevésbé optimisták és magabiztosak egy vállalkozás beindításakor, mint a férfiak. Ahogy fejlődik a vállalkozásuk, úgy lesznek viszont egyre magabiztosabbak, egy idő után már ugyanolyan könnyen találják meg a járható utakat, mint a férfiak.
Az európai és ázsiai fejlődő országokban tartanak leginkább attól a női vállalkozók, hogy csődbe megy a vállalkozásuk, ezekben az országokban 40 százalék fél attól, hogy nem lesz sikeres. Ugyanez az arány Latin-Amerikában 34 százalék, a fejlett országokban pedig csak 27 százalék. A kutatók szerint a csődtől való félelem azzal kapcsolható össze, hogy a fejlődő országokban jóval nehezebben találnak munkát a nők, ezért tartanak attól, hogy ha nem tudnak talpon maradni vállalkozóként, akkor munka nélkül maradnak.