2p

A már amúgy is telítettnek tűnő hazai sztármagazin-piac az utóbbi másfél hónapban két új lappal bővült. Az újak a "kisebb játékosok" eladási adatain is lendítettek, tudta meg az mfor.hu.

Tisztességtelen verseny a piacon?

Mivel a bulvárpiacot már eddig is számos kritika érte, adott a kérdés, esetleg nem a meglévő lapok tartalmi változtatásával kellett volna operálnia a Sanomának, egy újabb magazin megjelentetése helyett. "A Story és a Best kiemelkedő értékesített példányszámai egyértelműen azt igazolják, hogy vásárlóink elégedettek piacvezető sztármagazinjaink jelenlegi tartalmával" - válaszolt felvetésünkre Lipták Tímea lapigazgató.

Élen a Sanoma

A médiavállalat piaci elsősége tagadhatatlan a sztárszegmensben: az 1998-ban indult Storyt, illetve a 2002-ben piacra kerülő Bestet hetente összesen 540 ezer példányban értékesítik. Az ugyancsak két szereplővel jelen lévő Geronia ennél jóval kisebb szeletet tudhat magáénak: együttes lapeladásuk jó, ha eléri a 100 ezret.

Az szinte borítékolható, hogy a jelenleg 90 százalékos részesedésű Sanoma megőrzi vezető pozícióját a most indult versengésben, az viszont kérdéses, ki mekkora szeletet tud kihasítani a piacból. A tét már csak azért sem lehet kicsi, mert a két kiadó máris vitába bonyolódott egymással (lásd keretes írásunkat - a szerk.). A perpatvarból az olvasótábor mindenképpen profitál, s ő dönti el azt is, melyikük marad hosszútávon is piacképes.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!