A gyorsétterem-láncok növekedése egyre inkább elszakad a hazai, amerikai piactól, lévén az Egyesült Államokban már rendkívül telített a piac, így a további növekedés hajtóereje ezen a piacon is Ázsia lehet. A növekedés mértékéről sokat elárul, hogy a Starbucks szeretné megháromszorozni üzletei számát Kínában, míg a Donkin Donuts 1000 új üzlettel számol az országban.
Az elmúlt év végén 33 749 üzlettel rendelkező Subway is már 1000 boltnál jár Ázsiában, ami nélkül nem előzné meg a világviszonylatban 32 737 üzlettel rendelkező McDonald’s-ot. Ennek ellenére a társaság középpontja továbbra is az Egyesült Államok, ahol 22 000 üzletük üzemel, és a társaság 15 milliárd dolláros bevételének kétharmada is az anyaországból származik. Egyébként árbevétel terén továbbra is megtartotta piacvezető pozícióját a McDonald’s, mely az elmúlt évben 24 milliárd dollár bevételre tett szert.
A Subway pozíció annyira erősek Amerikában, hogy az ottani üzletek számában már 9 éve megelőzte vetélytársát. A társaság sikere nagyban múlik a nem hagyományos helyeken nyitott üzleteken. A Subway nyitott boltot már kompterminálban, autóbemutató-teremben de még templomban is. A vállalat üzleteinek egyre nagyobb része ilyen típusú, már 8000 nem hagyományos helyre telepített Subway üzemel világszerte.
A további terjeszkedés terén a Subway is követi versenytársait, ők is elsősorban a kínai piacon kívánnak nagyobb részesedést elérni. A jelenleg 199 üzletet birtokló vállalat 2015-re már több mint 500 bolttal kíván jelen lenni az ázsiai országban.
A nem hagyományos helyeken nyíló üzletek terén is további növekedési lehetőséget lát a cég, mint azt Don Fertman, a társaság fejlesztési vezetője elmondta a Wall Street Journalnak. Fertman szerint a társaság továbbra is keresi azokat a lehetőségeket, ahol az emberek szendvicset vásárolnának, ám erre nincs módjuk.
mfor.hu