2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megelőzte a Subway a McDonald's-et, legalábbis ami az üzletek számát illeti. A szendvicseket áruló társaság a nem hagyományos helyeken is terjeszkedik, ám bevétele még elmarad a hamburgeres vetélytársától.

A gyorsétterem-láncok növekedése egyre inkább elszakad a hazai, amerikai piactól, lévén az Egyesült Államokban már rendkívül telített a piac, így a további növekedés hajtóereje ezen a piacon is Ázsia lehet. A növekedés mértékéről sokat elárul, hogy a Starbucks szeretné megháromszorozni üzletei számát Kínában, míg a Donkin Donuts 1000 új üzlettel számol az országban.

Az elmúlt év végén 33 749 üzlettel rendelkező Subway is már 1000 boltnál jár Ázsiában, ami nélkül nem előzné meg a világviszonylatban 32 737 üzlettel rendelkező McDonald’s-ot. Ennek ellenére a társaság középpontja továbbra is az Egyesült Államok, ahol 22 000 üzletük üzemel, és a társaság 15 milliárd dolláros bevételének kétharmada is az anyaországból származik. Egyébként árbevétel terén továbbra is megtartotta piacvezető pozícióját a McDonald’s, mely az elmúlt évben 24 milliárd dollár bevételre tett szert.

A Subway pozíció annyira erősek Amerikában, hogy az ottani üzletek számában már 9 éve megelőzte vetélytársát. A társaság sikere nagyban múlik a nem hagyományos helyeken nyitott üzleteken. A Subway nyitott boltot már kompterminálban, autóbemutató-teremben de még templomban is. A vállalat üzleteinek egyre nagyobb része ilyen típusú, már 8000 nem hagyományos helyre telepített Subway üzemel világszerte.

A további terjeszkedés terén a Subway is követi versenytársait, ők is elsősorban a kínai piacon kívánnak nagyobb részesedést elérni. A jelenleg 199 üzletet birtokló vállalat 2015-re már több mint 500 bolttal kíván jelen lenni az ázsiai országban.

A nem hagyományos helyeken nyíló üzletek terén is további növekedési lehetőséget lát a cég, mint azt Don Fertman, a társaság fejlesztési vezetője elmondta a Wall Street Journalnak. Fertman szerint a társaság továbbra is keresi azokat a lehetőségeket, ahol az emberek szendvicset vásárolnának, ám erre nincs módjuk.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!