3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálathoz fordult a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ) és a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) pénteken, mivel patthelyzet alakult ki a Volán bértárgyalásokon, közölték a KKSZ és a KKVSZ vezetői pénteken.

Varga István, a KKSZ elnöke az MTI-nek elmondta: a bérmegállapodás egy alágazati megállapodás, vagyis a közúti közlekedési társaságokra, a Volánokra terjed ki. Ez az ágazati kollektív szerződés (ksz) része, így a jogszabályoknak megfelelően azt azok módosíthatják, akik a ksz-t aláírták, vagyis munkáltatóként a Volán társaságokat képviselő KKVSZ, szakszervezeti oldalról pedig a KKSZ és a Közlekedési Munkástanácsok megegyezése szükséges - ismertette az elnök.

Kifejtette: csütörtökön, a munkáltatókkal folytatott bértárgyalások ötödik egyeztetésén "megállapodás közeli állapotba került a bérmegállapodás szövegtervezete". A megállapodást ugyanakkor a KKVSZ és a KKSZ mellett a tárgyalásoktól távolmaradását január végén bejelentő Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének is alá kellene írnia, hogy érvényes legyen - mondta Varga István.

Emlékeztetett: a két szakszervezet 2010. december 15-én még közös bérigényt jelentett be, és idén januárban el is kezdődtek a tárgyalások. Ugyanakkor január 31-én a közlekedési munkástanácsok bejelentette, hogy nem szeretne részt venni a további tárgyalásokon - mondta Varga István. Hozzátette: a munkáltató és a KKSZ februárban közös levélben fordult a KMSZ elnökéhez Varga Tiborhoz, amelyben azt kérdezték, hogy a jövőben részt vesznek-e a tárgyalásokon. A KMSZ elnöke sem a levélre, sem egyéb megkeresésre nem válaszolt - jelezte Varga István.

Hangsúlyozta: az ágazati bérmegállapodás több mint 18.000 volános munkavállaló sorsát befolyásolja. Az adó-és járulékváltozások miatti munkavállalói jövedelem-kiesést mielőbb kompenzálni kell, amely a bérfejlesztéssel válna lehetővé.

Dénes András, a KKVSZ főtitkára is úgy fogalmazott az MTI-nek, hogy "megállapodás közeli helyzet van, de megállapodás még nincs". Kifejtette: a megállapodást egy jogi probléma gátolja, nevezetesen az, hogy az alágazati kollektív szerződést aláíró egyik szakszervezet megszakította a módosításról szóló tárgyalásokat.

A főtitkár is azt mondta: a KMSZ elnöke nem reagált megkeresésükre, és arra, hogy részt kíván-e venni a bértárgyalásokon.

Az MTI pénteken nem érte el Varga Tibort, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének elnökét.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!