Az első negyedéves üzemi eredményük 56 százalékkal zuhant 917 millió euróra a tavalyi 2,1 milliárd euróról. Dieter Zetsche, a vállalat vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy az első negyedéves visszaesés több piacon is vártnál gyengébb gazdasági teljesítménnyel magyarázható, különösen Nyugat-Európában.
A Daimler vezető luxusautó-gyártó pozícióját 2005-ben vesztette el a BMW-vel szemben, 2011-ben pedig az Audi taszította le a második helyről. A Mercedes folyamatosan veszít a versenyképességéből a konkurensekhez képest, a kínai eladások 11 százalékkal csökkentek az üzletpolitikájuk átalakítása miatt. A társaság profitja elmaradt a várt 1,06 milliárd eurós értéktől, 564 millió euróról számolt be a német vállalatóriás. A cég bevétele 3 százalékkal 26,1 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi eredményhez képest.
Európai mélypont
Az európai újautó-értékesítések 2 évtizedes mélypontra zuhantak, a gépjárműpiac 9,7 százalékkal zsugorodott 3,1 millió eladott gépkocsira. A nagy, német márkák hazai piaca 13 százalékkal csökkent. A Mercedes európai autóeladásai 0,8 százalékkal emelkedtek márciusban, szemben a rivális BMW 4,5, illetve az Audi 15 százalékos kereslet visszaesésével.
Az első negyedévben a Daimler csoport 501,6 ezer gépjárművet és teherautót értékesített világszerte, ez az érték csak épphogy elmaradt a tavalyi 502,1 ezres eredményhez képest. A Mercedes részleg negyedéves eladásai 3,5 százalékkal bővültek 324 898 járműre globálisan, az A és B modellek, valamint a SUV kategóriába tartozó M-osztály húzták az értékesítéseket. A Mercedes első negyedéves bevétele 6 százalékkal esett vissza 14,1 milliárd euróra. A csillagos márka üzemi eredménye jóval a tavalyi, 1,23 milliárd eurós szint alatt teljesített 460 millió euróval. A vállalat szerint a jelenleg zajló értékesítési átalakítások, a modellfrissítések és a kapacitás bővítése miatt alakult így a Mercedes első negyedéves eredménye.
A Daimler Trucks divízió eladásai 6 százalékkal csökkentek 101,4 ezer darabra az első negyedév folyamán. A bevétel 5 százalékkal 7 milliárd euróra zsugorodott. A részleg üzemi eredménye 116 millió eurót tett ki, amely jelentős visszaesés az egy évvel korábbi 376 millió euróhoz képest. A visszaeső eredményt a kínai és indiai üzleti fejlesztésbővítéssel, valamint a magasabb biztosítási díjakkal magyarázta a Daimler.
Airbusból ki
A vállalat maradék EADS részvényeinek eladásával is a Mercedes termékfejlesztését kívánta támogatni, a német konszern továbbra is az új modellektől várja a bevételek felfutását az év második felében. A Mercedes kínálatát az új, négyajtós kupéja, a CLA, a ráncfelvarrott E-osztály és következő generációs S-osztály bővíti majd.
A vezérigazgató kijelentése nyomán a Daimler az évtized végére visszaveheti vezető helyét a luxusautó-gyártásban. A következő 8 évben 13, vadonatúj modellel bővítenék kínálatukat, köztük a meglévő 3 S-osztályos variáns mellé még két további S modellel. A vállalat beruházásai összesen 1,6 milliárd eurót tettek ki az első negyedévben. A fejlesztési stratégiának része a kínai részleg átalakítását.
mfor.hu