3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ harmadik legnagyobb luxusautó-gyártó vállalata, a Daimler a várakozásokat meghaladó mértékben redukálta az idei célrátáit. A tisztított üzemi eredmény várhatóan a tavalyi, 8,1 millió eurós érték alatt teljesíthet, korábban még stagnáló eredményt prognosztizált a Daimler - írja a Quaestor hírlevele.

Az első negyedéves üzemi eredményük 56 százalékkal zuhant 917 millió euróra a tavalyi 2,1 milliárd euróról. Dieter Zetsche, a vállalat vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy az első negyedéves visszaesés több piacon is vártnál gyengébb gazdasági teljesítménnyel magyarázható, különösen Nyugat-Európában.

A Daimler vezető luxusautó-gyártó pozícióját 2005-ben vesztette el a BMW-vel szemben, 2011-ben pedig az Audi taszította le a második helyről. A Mercedes folyamatosan veszít a versenyképességéből a konkurensekhez képest, a kínai eladások 11 százalékkal csökkentek az üzletpolitikájuk átalakítása miatt. A társaság profitja elmaradt a várt 1,06 milliárd eurós értéktől, 564 millió euróról számolt be a német vállalatóriás. A cég bevétele 3 százalékkal 26,1 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi eredményhez képest.

Európai mélypont

Az európai újautó-értékesítések 2 évtizedes mélypontra zuhantak, a gépjárműpiac 9,7 százalékkal zsugorodott 3,1 millió eladott gépkocsira. A nagy, német márkák hazai piaca 13 százalékkal csökkent. A Mercedes európai autóeladásai 0,8 százalékkal emelkedtek márciusban, szemben a rivális BMW 4,5, illetve az Audi 15 százalékos kereslet visszaesésével.

Az első negyedévben a Daimler csoport 501,6 ezer gépjárművet és teherautót értékesített világszerte, ez az érték csak épphogy elmaradt a tavalyi 502,1 ezres eredményhez képest. A Mercedes részleg negyedéves eladásai 3,5 százalékkal bővültek 324 898 járműre globálisan, az A és B modellek, valamint a SUV kategóriába tartozó M-osztály húzták az értékesítéseket. A Mercedes első negyedéves bevétele 6 százalékkal esett vissza 14,1 milliárd euróra. A csillagos márka üzemi eredménye jóval a tavalyi, 1,23 milliárd eurós szint alatt teljesített 460 millió euróval. A vállalat szerint a jelenleg zajló értékesítési átalakítások, a modellfrissítések és a kapacitás bővítése miatt alakult így a Mercedes első negyedéves eredménye.

A Daimler Trucks divízió eladásai 6 százalékkal csökkentek 101,4 ezer darabra az első negyedév folyamán. A bevétel 5 százalékkal 7 milliárd euróra zsugorodott. A részleg üzemi eredménye 116 millió eurót tett ki, amely jelentős visszaesés az egy évvel korábbi 376 millió euróhoz képest. A visszaeső eredményt a kínai és indiai üzleti fejlesztésbővítéssel, valamint a magasabb biztosítási díjakkal magyarázta a Daimler.

Airbusból ki

A vállalat maradék EADS részvényeinek eladásával is a Mercedes termékfejlesztését kívánta támogatni, a német konszern továbbra is az új modellektől várja a bevételek felfutását az év második felében. A Mercedes kínálatát az új, négyajtós kupéja, a CLA, a ráncfelvarrott E-osztály és következő generációs S-osztály bővíti majd.

A vezérigazgató kijelentése nyomán a Daimler az évtized végére visszaveheti vezető helyét a luxusautó-gyártásban. A következő 8 évben 13, vadonatúj modellel bővítenék kínálatukat, köztük a meglévő 3 S-osztályos variáns mellé még két további S modellel. A vállalat beruházásai összesen 1,6 milliárd eurót tettek ki az első negyedévben. A fejlesztési stratégiának része a kínai részleg átalakítását.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!