2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kedden tette közzé az Airbus a 2005-ös értékesítési adatait, amelyek szerint - ha csupán orrhosszal is - megőrizte piacvezető pozícióját. Az erős decemberi adatoknak köszönhetően az európai társaság szerint mind a megrendelések, mind a leszállított gépek számában lepipálták a Boeinget.

Hasonlóan a Boeing január első hetében közzétett adataihoz, az Airbus is "fanfárkísérettel" közölte 2005-ös számait. Mindkét repülőgépgyártó rekordmennyiségű megrendelésről adott számot, a végső sorrendet tekintve minimális előnnyel tartotta meg piacvezető pozícióját az Airbus.

[ajanlo=549][igazitas=right/]Az európai cég bejelentése szerint - a rendeléseket figyelembe véve - 53 géppel előzte meg riválisát: míg az Airbus 1055 gépre szerződött, addig a Boeing 1002 darabra talált vevőt. A leszállított modellek esetében jóval meggyőzőbb volt az Airbus fölénye, 378 átadott gép áll szemben a tengerentúli konkurens 290 repülőjével.

Ami a teljes rendelésállományt illeti, az Airbus összesen 1111 géppel büszkélkedhet, ami minden idők legnagyobb ilyen értéke. A Boeing és a McDonnell Douglas egyesülésekor 1989-ben összesen 1095 repülő vásárlását jelezték előre.

Érdekesség, hogy a novemberi számok alapján úgy tűnt, hogy a 2001-es trónfosztása után ismét a Boeing lesz a világ elsőszámú polgári repülőgép-gyártó vállalata. A kedvező évzárásnak köszönhetően azonban továbbra is Európa viszi a prímet. "Rendkívül sűrű decemberünk volt" - mondta el a bejelentés kapcsán az Airbus vezérigazgatója, Gustav Humbert.

[ajanlo=1386][igazitas=left/]Üröm az örömben, hogy az Airbus hadállásait a kisebb és olcsóbb gyártmányok erősítették, a nagy repülési távolságú gépek viszonylag kis százalékát teszik ki a bevételeiknek. A két társaság teljes forgalmát tekintve így a piaci arányok alapján a Boeing megelőzi európai versenytársát. Előnyt jelent az amerikaiak számára az is, hogy néhány szegmensben az Airbus gyártmánya nem versenyképes, így például az A340-esek értékesítése messze elmarad a 777-esekétől

Az óriásgépek piacán pedig, ahol az Airbus az A380-as géppel versenyelőnyre tett szert, még időben ébredt a Boeing, és a legendás 747-es átalakított verziója méltó vetélytársa lehet a világ legnagyobb utasszállítójának. Ami a kisebb gépeket, így például az A319-es és 320-as gépcsaládot illeti, a fapados légitársaságoknak köszönhetően előnyre tett szert az Airbus.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!