A Chery egyik modellje, a Daewoo Matizra megszólalásig hasonlító QQ ára például Kínában nem éri el a 900 ezer forintot. Ha a kínai autókra kiszabott 10 százalékos uniós vámtarifát és a magyarországi adókat is hozzászámítjuk, akkor is bőven másfél millió forint alatt lenne.
Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke azonban nem tart attól, hogy rövid távon elárasztanák a kínai autók az unió országait. Először, mert egyetlen kínai modellnek sincs EU-típusbizonyítványa, anélkül pedig nem kezdődhet meg a forgalmazás. (Szakértői vélemény szerint emiatt legkorábban 2008-ban érkezhet kínai autó az uniós piacra.) Másrészt nincsenek megbízható információk a felhasznált anyagokról és az összeszerelés minőségéről. Egy új márka meghonosításához megbízható alkatrészellátás is kell, de kínai gyárakkal kapcsolatban nincsenek tapasztalatok - mondja az MGE-elnök. Ugyanakkor biztosra veszi, ha elhárulnak a fenti akadályok, illetve kételyek, nagy sikert arathatnak a kínai autók Európában, s akkor a többi márka legalább akkora bajba kerül, mint földrészünk textilipara.
A kínai gépjárműexport világméretű felfejlesztése érdekében a kormány nyolc, exportra gyártó bázist kíván létrehozni. A Chery a General Motors egyik romániai üzemét kívánja átvenni, ez az európai uniós piacra való betörést tenné lehetővé Románia 2007-es csatlakozása esetén - írja a Világgazdaság.