3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kibővült Európának hatásosabban kell fellépnie a világban Az Európai Uniónak, amely a világ vezető kereskedelmi hatalma, és kereskedelmének nagy részét a határain kívül eső országokkal bonyolítja le, paradox módon kevés beleszólása van a közlekedés nagy részét érintő nemzetközi szabályok elfogadásába.

A bővítés méginkább szükségessé teszi, hogy Európai Unió pozitív jelentést adjon a tizenötök által elfogadott és a 150 tagú nemzetközi testületek által alkalmazott előírások ellentmondás-mentességre vonatkozóan. Az Uniónak fejlesztenie kell érdekérvényesítési képességét a nemzetközi küzdőtéren, és ott egységesen kell fellépnie szociális, ipari és környezetvédelmi érdekeinek védelmében. A Világkereskedelmi Szervezetben (WTO) folyó tárgyalásokon az Európai Unió a későbbiekben is síkra száll a közlekedési piac megnyitásáért, miközben fennmarad a közlekedési szokások színvonala, az általános gazdasági érdekű feladatok elvégzésének kötelezettsége és az utasok biztonsága.

A Közösségnek gondoskodnia kell azokról az eszközökről, amelyekkel tényleges befolyást tud gyakorolni a közlekedéssel foglalkozó nemzetközi, főként a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezetben. A Bizottság 2001 végén javasolni fogja a Tanácsnak, hogy kezdjen tárgyalásokat ezekkel a szervezetekkel az Európai Unió teljes jogú tagságának biztosítása érdekében. Ehhez kapcsolódik, hogy a Bizottság javasolta a Közösségnek az Eu-controllhoz való csatlakozását.

A küszöbön álló bővítés kapcsán a Közösségnek a rajnai és a dunai hajózásért felelős kormányközi szervezetekben betöltött státusával kapcsolatosan egy sajátos probléma is felmerül. Történelmi okokból a Rajnai Hajózási Központi Bizottság felel a Rajnán és mellékfolyóin a hajózás szabályainak kialakításáért, ami az európai hajóraksúly 70 százalékát érinti. A Közösség többnyire törekedett ezeknek a szabályoknak az egész belvízi úthálózatra vonatkozó közösségi jogszabályokba való befoglalására. E két jogrendszer párhuzamos jelenléte azonban problémákat vet fel bizonyítványaikkal, a legénység védelmével és a gázkibocsátással kapcsolatban.

Ez a különbség a bővítéssel valószínűleg tovább fog növekedni. Ha semmi nem történik a helyzet megváltoztatása érdekében, akkor a joganyagnak (acquis) a Közösség nemzetközi belvízi-úthálózathoz kapcsolódó hat csatlakozni kívánó ország általi elfogadása időpontjában lesz egy a Rajnára vonatkozó hatályos rendszer, és lesz egy hatályos közösségi rendszer a többi belvízi útra, vagyis a Felső-Dunára, az Oderára és az Elbára, pedig ezek a vízi utak a Közösség területén összekapcsolódnak egymással. Az új tagállamoknak tehát el kell fogadniuk a közösségi jogszabályokat, de olyan közösségi bizonyítványokat kellene kibocsátaniuk, amelyek nem érvényesek a Rajnára. Ez nem egyeztethető össze az egységes piaccal.

A Bizottság ezért javasolni fogja, hogy a közösséget teljes jogú tagként vegyék fel a Rajnai Hajózási Központi Bizottságba és a Duna Bizottságba.


Forrás: Tranzit


A cikk folytatása


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!