2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mialatt a Magyarországon kínált használtautók átlagéletkora növekszik, az áruk is emelkedett a vagyonszerzési illeték bevezetése miatt. Ennek ellenére több kocsi cserél gazdát.

A hazai használtautók átlagára 6,7 százalékkal nőtt, elsősorban az importra kiterjesztett vagyonszerzési illeték év eleji bevezetése miatt. Ezt a növekményt még az sem tudta ellensúlyozni, hogy a kínált autók átlagéletkorának növekedése nem állt meg: a meghirdetett kocsik 68 százaléka legalább 9 esztendős. Mivel a hazai kereslet éledezik, ezek a folyamatok nem tudták kedvét szegni a vásárlóknak, és már majdnem negyedével több az elkelt használtautók összértéke, mint 2009 első negyedévében, amikor a válság térdre kényszerítette a szektor.

A Használtautó.hu portál által számolt arányszám, a Használtautó-index 122 százalékon állt 2014 második negyedévében, vagyis 22 százalékponttal több pénz forgott a piacon, mint a válságban. A szám egyébként már 2013 második negyedéve óta töretlenül növekszik, akkor 98, az előző negyedévben pedig 113,2 százalékon állt.

(Forrás: Használtautó.hu)

Hogy ilyen sok autó cserélt gazdát, az természetesen az újautó-piac felpezsdülésének (lásd: Lelökték az Octaviát a trónról) és a 45 százalékkal bővülő importnak is köszönhető.

10 százalék feletti áremelkedés egy év alatt

Korcsoportok szerint vizsgálva az árváltozást kiderül, hogy a legnagyobb áremelkedés a 3-5 éves, illetve a 6-8 éves használtautók körében következett be: átlagosan több mint 15, illetve 13 százalékkal magasabb árakkal találkozhatunk ezeknek az autóknak a hirdetéseiben, mint egy éve ilyenkor.

(Forrás: Használtautó.hu)

Az újszerű, 0-2 éves használt autók esetében a legkisebb a százalékos többlet, hiszen azok a piac átlagáránál eleve drágábbak, s esetükben nagyobb áremelkedés mellett a potenciális vásárlók nagyobb számban fordulnának az alternatívák jelentő új autók vagy a kedvezménnyel kínált szalonautók felé. Minden korcsoportban az látható, hogy míg az előző év második felében lassú lemorzsolódás jellemezte az árakat, a vagyonszerzési illeték bevezetése óta megdrágult import felfelé nyomta a belföldön kínált használt személyautók árát is. A második félévben azonban további jelentősebb árnövekedésre már nem kell számítanunk a szakemberek szerint.

A kínálati átlagár a második negyedévben 1,55 millió forint volt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!