2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Két éven belül gyártásba kerülhet a szlovák repülő autó, elsősorban az észak-amerikai piacra szánják, az ára egy szuper sportkocsi szintjén mozoghat.

A fejlesztés alatt álló repülő autó aktuális verzióját a napokban mutatták be Bécsben.

A közel két és fél évtizedes fejlesztés gyümölcseként a bécsi Pioneers fesztiválon bemutatott AeroMobil 3.0 nevet viselő projektről szuperlatívuszokban bővelkedő cikkekben számoltak be a vezető pozsonyi lapok.

A Stefan Klein tervezőmérnök által megálmodott, kétszemélyes, közúti közlekedésre is alkalmas ultrakönnyű repülő autó előző modelljét az AeroMobil 2.5-öt tavaly Montrealban mutatták be. Az aktuális modell, a napokban bemutatott AeroMobil 3.0 elődjéhez képest rengeteg újításon, tökéletesítésen esett át, és sikeresen abszolválta a repülőteszteket is.

Fejlesztője, Stefan Klein a pozsonyi Pravdának azt mondta: a gép 2016-ban vagy legkésőbb egy évvel később már gyártásba kerülhet.

(Forrás: aeromobil.com)

A mindössze 450 kilogrammos, szénszálas karosszériaelemek felhasználásával acélvázra épített gép hat méter hosszú, szélessége nyílt szárnyakkal nyolc, összezárt szárnyakkal két és negyed méter. A repülő autót egy ezerkétszáz köbcentiméteres, száz lóerős bokszermotor hajtja, közúton legfeljebb 160, a levegőben pedig mintegy kétszáz kilométer óránkénti sebességgel. A hibrid felhasználás korlátait tekintetbe véve a repülő autó fogyasztása is meglehetősen barátinak tűnik, gépkocsiként használva 8 liter tesz ki száz kilométeren, repülőgépként pedig beéri 15 liter ólommentes autóbenzinnel óránként.

A fejlesztő cég elsődlegesen a kevésbé kiépített infrastruktúrával rendelkező piacokra szánja a repülő autót, amely egyenetlen terepen, alig kétszáz méteres pályán képes felszállni, hogy aztán egy tankolásra hétszáz kilométert tegyen meg, majd akár ötven méteres pályán leszálljon. Az AeroMobil közúton gurulva egy tankolással csaknem kilencszáz kilométer megtételére képes. A Hospodárské Noviny szlovák gazdasági-közéleti lap úgy tudja: az AeroMobil elsődlegesen az észak-amerikai piacon kerülhet majd forgalomba.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!