Tájékoztatásuk szerint az alagutat fúró Bamco konzorcium úgy döntött, hogy hétfőig csak megközelíti a Gellért téri peronalagutat, majd attól egy méterre megáll. Ezt követően felgyorsítják az állomás belső falazatának építését, és csak utána teszik meg a maradék egy métert. Így lehetővé válik egy olyan jellegű pajzsbetörés, mint az az előző állomásokon megvalósult.
Az északi alagútfúró szerkezet már e héten betört a Gellért téri állomásra. A déli fúrópajzs betörése után az alagút építése akkor folytatódik majd, miután a Gellért téren elkészül az állomásszerkezet úgynevezett belső héja.
A beruházó ettől azt várja, hogy nem süllyed tovább a Műegyetem CH épülete. Statikailag egyébként most sincs gond, mivel a metróépítés velejárójának tekinthető süllyedés nem érte el az előzetes állagfelméréskor megállapított határértéket.
A négyes metró alagútjának fúrása január elején indult újra. A Nemzeti Közlekedési Hatóság még augusztusban állíttatta le a munkálatokat, miután kiderült, hogy a Bamco a gyorsabb haladás érdekében az engedélyezettől eltérő módon kívánt megépíteni egy műtárgyat. A déli fúrószerkezetet augusztus 19-én, az északit szeptember 18-án állították le.
A két alagútból eddig összesen hat kilométernyi készült el. Az alagutakat az előírásoknak megfelelően 300 méterenként összekötik.
A budai nyolc összekötő alagútból hét már elkészült. Az alagútkészítés mintegy négyhónapos csúszása miatt bizonytalanná vált az alagútépítési munkák 2009. decemberre kitűzött határideje, és nem teljesültek az alagutak kötbérterhes befejezési határidői sem. A beruházó a kötbérigényét benyújtotta a Bamco felé.
Az MTI információi szerint Klados Gusztáv, a BKV négyes metró projektigazgatója pénteken részletesen tájékoztatta a főpolgármestert a beruházás helyzetéről.