Az Európai Unió közlekedési munkacsoportja kidolgozta az EU 2007-2014 közötti időszakra szóló európai közlekedési fejlesztési koncepcióját, amelynek finanszírozási igénye 600 milliárd euró (150 ezer milliárd forint). Ezen belül a munkacsoport mintegy 270 milliárd euró beruházásról készített javaslatot az EU bizottsága számára, amelyet hamarosan benyújtanak az EU parlamentje elé.
Jóváhagyása után nagyobb lendületet vehet az európai közlekedési fejlesztés ügye. Kazatsay Zoltán elmondása szerint Magyarország három projektcsomagot nyújtott be, melyből kettőt elfogadott az EU munkacsoportja. Ebből az egyik az 5-ös helsinki korridor -amely az M7-es, illetve az M3-as autópályát foglalja magában- fejlesztése, a másik a Duna-projekt. A harmadik magyar igény a Ferihegyi repülőtér 3-as termináljának fejlesztése lett volna, ám ezt nem sikerült elfogadtatni, mivel az EU munkacsoportja a repülőtéri projekteket nem támogatja.
A Duna-projekt költsége mintegy 250 millió euró (65 milliárd forint), amely elsősorban a meder rendezését foglalja magában, ezzel (is) segítve a legfontosabb európai vízi közlekedési folyosó hajózhatóságát. A projekt kikötőfejlesztéseket nem tartalmaz. Az 5-ös folyosó vasúti fejlesztésére 2007 és 2014-ig 485 millió eurót szán az EU. Emellett a 4-es helsinki korridor fejlesztésére 500 millió eurót különítenek el, amely magában foglalj a Bécs-Budapest vasútvonal fejlesztését.
Forrás: Magyar Közlekedés
Fejlesztés földön, vízen, levegőben
A helyettes államtitkár szerint az uniós forrásokból jövőre mintegy 50-80 millió euró (13-20 milliárd forint) állhat rendelkezésre, melyhez a szükséges 35-40 százalékos társfinanszírozást a 2004. évi költségvetés biztosítani fogja.