Kezdetben naponta -keddtõl vasárnapig- egy vonatpár közlekedik ezen az 531 kilométeres vonalszakaszon. Szeptembertõl azonban már napi két vonatpárt állítanak forgalomba. Bevezető árként szeptemberig egy út 390 euróba kerül, a tour/retour ára 740 euro -közölte Hennann Ungersbück és Günter Melzer, az ICA két ügyvezetője a Verkehr címû szaklapnak adott nyilatkozatában.
A Ro-La vagonokat a Bertani adja a saját járműparkjából, a mozdonyokat és a fekvõkocsikat (couchetteket) az ÖBB, valamint a magyar-osztrák tulajdonú GySEV bocsátja rendelkezésre.
Ungersbück terve szerint az elsõ évben 7000 tehergépkocsit szállítanak vasúton, a másodikban azonban - reménye szerint - már 20 ezret. A Ro-La marketingjérõl az ICA és a Bertani közösen gondoskodik, Magyarországon viszont elsõsorban a Pannoncont feladata lesz a Ro-La értékesítése. Támaszkodni tudunk jól kiépített helyi hálózatunkra az ÖBB spedíciós holdingjának keretében jegyzi meg Ungersbück. Az új összeköttetés elsõsorban a magyar tehergépkocsik számára lehet vonzó, igaz, az ukrán, román, bolgár közúti fuvarozók is kedvet kaphatnak arra, hogy Soprontól Münchenig vasúton utazzanak a járműveik.
A romániai Öthalomból (az Aradhoz közeli helységbõl) az ausztriai Welsbe már jár naponta két vonatpár az ÖBB és a román CFR Marfa államvasút menedzselésében. Az új, Sopron-München Ro-La tekintetében elegendõ potenciált látunk -mondja optimistán Ungersbück. Sopronban a GySEV a vállalkozás ügynöke, München-Riemben a Bertaninak saját irodája van.
A soproni Ro-La-val az ICA elsõ alkalommal szállt be a kísért kombinált szállításba. A kooperáció a Bertanival tovább szélesedik, sõt: elképzelhetõnek tartjuk a Ro-La együttműködést más partnerekkel is - jelezte Ungersbück.
Az ICA a kíséretlen kombinált rakományszállítási irányvonatok üzletébe is be akar szállni - például Gioia Tauróból Ausztriába. Ebben a viszonylatban a tengeri konténer szállításnak van fõszerepe. Az ICA az õsztõl Interconainer-Interfrigóval (ICF) közösen akar a Ruhr-vidéki Hernébõl irányvonatokat közlekedtetni. A Gartner ügyfelei számára Larnbachból Tesszalonikiba szeptemberben már heti négy irányvonat gördül.
Az ICA az idén 250 000 TEU kombivolumennel és 42 millió eurós forgalommal számol, ami a 2002. évihez képes 2 millió eurós növekedés lenne. Tavaly 176 000 TEU-t kezelt az ICA a kombinált szállításban. A két ügyvezetõ tájékoztatása szerint az Intercontainer Austriának jelenleg mintegy 3000 kombi-ügyfele van.
Forrás: Magyar Közlekedés
Fejlődő környezetbarát fuvarozás
Versenytársat kapott a jelenleg az Ökombi által üzemeltetett, Sopron-Wels között közlekedõ gördülõ országút. Július 15-én ugyanis az Intercontainer Austria (ICA) és az olasz Bertani új Ro-La szerelvényt indított útnak, amely Sopronból Münchenbe (és vissza) közlekedik.