Elmondta, hogy a programhoz az EU és a magyar állam összesen 400 millió forinttal járult hozzá. A projekt két év alatt, összesen hat ütemben valósult meg: a technikai háttérrendszer kialakítását és az eszközbeszerzést követően a társaság 220 autóbuszát szerelték fel korszerű pénztárgépekkel és GPS-alapú utastájékoztató berendezéssel. Ezen kívül megtörtént az elővételi pénztárak pénztárgépekkel való ellátása a nagyobb pályaudvarokon - ismertette.
Ugyancsak GPS technológiára épül a külső- és belső utastájékoztatás és a menetjegyek kiadása. Utóbbi esetében a megállóhely automatikus meghatározása után adja ki a jegyet a pénztárgép - tette hozzá.
Zilahi-Sebess Géza jelentős technikai előrelépésnek nevezte a mobiltelefonok wap-os felületén történő helymeghatározást. Ezzel a rendszerrel bárhonnan, mobiltelefonon lehet tájékozódni a járművek pontos helyzetéről.
Új forgalomirányító rendszert is kiépítettek: ez biztosítja a valós forgalmi adatok gyors közvetítését a diszpécserközpont számára és a kétoldalú kommunikációt az autóbuszvezetővel.
A vezérigazgató kiemelte: ez megteremti a lehetőségét a gyors intézkedéseknek abban az esetben, ha nem várt forgalmi akadály, például baleset vagy technikai hiba következik be.
A program utolsó elemeként augusztusban vezették be az országban elsőként az elektronikus bérletrendszert a Hajdúszoboszló-Nagyhegyes-Balmazújváros vonalon. Eddig 170-en váltották ki az elektronikus bérletet, amely gyorsabb és pontosabb ellenőrzést tesz lehetővé, illetve amivel pontosabb adatok nyerhetők a buszok kihasználtságáról - mondta.
Zilahi-Sebess Géza hozzáfűzte: a jövőben a teljes bérletrendszert és a menetleveleket is elektronikus alapra helyezik. Ezen kívül kiépítés alatt áll a pályaudvarokon a bankkártyás fizetési lehetőség kiépítése, amit később a járműveken is bevezetnek.
MTI