A magyar fővárosból Bergamóba induló gépet a hagyományok szerint a ferihegyi tűzoltóság vízfüggönye búcsúztatta. A cég október 28-tól egyébként nem csak a budapesti, hanem a krakkói bázisát is bezárta, és erőforrásait a jövedelmezőbb bécsi, pozsonyi és prágai repülőtérre összpontosította át.
A társaság menedzsmentje augusztus végén hosszan tartó elemzések után, a profitabilitás növelése érdekében döntött a budapesti és krakkói kivonulásról. "A szlovák, a cseh és a bécsi piac gyorsan növekszik, az üzleti és szabadidős utasok aránya kedvező, a gazdaság egészséges ütemben nő és jóval kisebb a szezonalitás, mint Krakkóban vagy Budapesten" – magyarázta akkor a döntés hátterét Jason Bitter, a társaság vezérigazgatója. A bécsi és a pozsonyi tőzsdén is jelen lévő cég menedzsmentje egyébként már év elején jelezte, hogy a jövőben a növekedés helyett a működés nyereségessé tételére kíván koncentrálni.
A Budapesten még 2003 novemberében megjelenő SkyEurope kivonulása 110 magyar munkavállalót érint. A vállalat korábban azt közölte, hogy többségüknek más, külföldi állást ajánlanak fel cégen belül.
A Népszabadság információi szerint a pilóták közül szinte mindenki a bécsi bázison folytatja munkáját, az utaskísérők közül azonban csak minden ötödik választotta a költözést. A többiek határozott idejű szerződésük lejártáig, azaz még néhány hónapig a társaságnál maradnak, ugyanakkor elvileg annak sincs akadálya, hogy már november 1-je után máshol kezdjenek el dolgozni.
A SkyEurope búcsújával szinte egyidőben új, jelentős fapados jelenik majd meg Ferihegyen: az ír Ryanair kedden indítja el első budapesti járatát. A legnagyobb európai diszkont-légitársaság a téli menetrendben hét célpontot kínál majd a magyar fővárosból, 2009-re pedig vezető pozícióba kíván kerülni a hazai fapados piacon.
Menedzsment Fórum