"Teljes elsőbbséget élveznek a jövőbeni versenyképességet, termékeinket és technológiákat - mindenekelőtt a zöld technológiákat - érintő, valamint az indiai, kínai és oroszországi tevékenységgel kapcsolatos beruházások", írták a levélben. Azokat a beruházásokat, amelyek nem szolgálják közvetlenül a versenyképesség javítását, törlik vagy félreteszik, tették hozzá.
A Daimler ugyanakkor 53 millió eurót fizetett a lanyha autóipari kereslet miatt nehéz helyzetbe került független márkakereskedőinek, és további tízmillió eurót ajánlott fel, amelyért kiállítási autókat vásárolhatnak meg a márkakereskedők, írta a Der Spiegel.
A lap jelentése szerint a cég független márkakereskedői közül sokan nehéz helyzetben vannak, mert a Daimler teherautó-modelljeit is árulják és a teherjárműpiac gyakorlatilag befagyott.
A Daimler cég tulajdonában levő saját kereskedelmi egységek - amelyek mintegy 200 millió eurós veszteséget várnak az idén -, szintén pénzügyi segítséget várnak a cégtől.
A Daimler fontolgatja a Mercedes A- és B-osztály modelljeinek amerikai exportját is. A Mercedes Benz amerikai értékesítési alelnöke, Stephen Cannon szerint vizsgálják a jelenlegi modellek utódainak amerikai exportlehetőségeit is.
A Daimler a terveknek megfelelően kíván hozzákezdeni a Mercedesek magyarországi gyártásához, mondta a szóvivő, utalva arra, hogy a Kecskeméten előállított Mercedeseket a térségben is értékesíteni akarják. ”A magyarországi beruházással kapcsolatos döntésünk változatlan, a döntés hosszú távra szól, és azt megvalósítjuk” – közölte Nicole Rubba, a cég szóvivője.
A vállalat júniusban jelentette be, hogy mintegy 200 milliárd forintos beruházással Kecskeméten építi fel első kelet-európai gyárát.