3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az internethez való meglehetősen sajátságos hozzállást mutatnak a Net Research Center (NRC) és a TGI Magyarország Kft. közös, Visitor Lifestyle Research nevű felmérésének első adatai. Miközben az offline sajtótermékekért fizetnek az olvasók az online médiák esetében ez nem történik meg. Mindeközben erősödik azon felhasználók száma, akik semmilyen online hirdetési formát sem tolerálnak. Míg az internet-felhasználóknak a tavalyi évben 7 százaléka vélekedett így, addig idén már 14 százalék.

Az internethez való meglehetősen sajátságos hozzállást mutatnak a Net Research Center (NRC) és a TGI Magyarország Kft. közös, Visitor Lifestyle Research nevű felmérésének első adatai. Miközben az offline sajtótermékekért fizetnek az olvasók az online médiák esetében ez nem történik meg. Mindeközben erősödik azon felhasználók száma, akik semmilyen online hirdetési formát sem tolerálnak. Míg az internet-felhasználóknak a tavalyi évben 7 százaléka vélekedett így, addig idén már 14 százalék.

Már a 2001-es adatok is azt mutatták, hogy a nők sokkal elutasítóbbak az online hirdetésekkel szemben: a tavalyelőtti adatok szerint a banner-hirdetéseket a férfiak 58 százaléka fogadta el, és ez az arány a nők körében csak 48 százalék volt. 2002-ben a bannerhirdetéseket a férfiak már csak 44 százaléka fogadta pozitívan, míg a nők közül csak 24 százalék tűrte meg. Az e-mail-reklámokról a hölgyek pozitívabban vélekednek, mint a férfiak, bár figyelembe kell venni azt is, hogy a férfiakat a cégek gyakrabban bombázzák e-mail hirdetésekkel.

A férfiak 45 százaléka hetente több alkalommal kap e-mailen reklámokat, és csak 11 százalékot tesz ki azok aránya, akik soha nem kapnak online reklámanyagokat. A nők körében 2001-ben 27 százalék, 2002-ben már csak 22 százalék nem találkozott ezzel a hirdetési formával.

A hölgyek 24 százaléka mindig elolvassa a kapott e-maileket, míg 11 százalék a reklámokat elolvasás nélkül törli ki a postaládából. A férfiak sokkal válogatósabbak: csak 15 százalékuk olvas el minden reklám e-mailt, 25 százalékuk csak az érdeklődési körének megfelelő üzenetre szakít időt, és 60 százalékuk nem foglalkozik az e-mailen kapott reklámmal.

A Visitor Lifestyle Research adatai szerint 2002-ben a felnőtt lakosságon belül 318 ezer férfi és 218 ezer nő internetezett hetente legalább egy alkalommal. A kutatás rámutatott arra is, hogy a férfiak általában több dolog után kutakodnak a világhálón, míg a nők egyelőre még kevéssé használják ki a neten található információkat. E-mailezésre a nők 88 százaléka használta tavaly a netet, internetes magazinokat pedig a megkérdezettek 85 százaléka olvasott. Az egyetlen tevékenység, amelyet a nők a férfiakhoz képest szignifikánsan többen végeznek az interneten, az a szabadidős programok keresése. A nők 51 százaléka böngészik e célból, szemben a férfiak 44 százalékos arányával.



Az Ön véleményére vagyunk kíváncsiak!

Kedves Olvasónk! Kutatásunk célja, hogy felmérjük látogatóinak demográfiai és internet használati jellemzőit, fogyasztói szokásait és reklámokkal kapcsolatos véleményét. Kérjük, segítse munkánkat, és honlapunk, valamint az általunk nyújtott szolgáltatások fejlesztése érdekében töltse ki a VLR 2003-as online életstílus kutatás kérdőívét. Kérjük szánjon ránk 20 percet és töltse ki a kérdőívünket.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!