Mind az internetezők, mind a tartalomszolgáltatók számára érdekes és hasznos információk láttak napvilágot a PaymentOne által amerikai felhasználók körében végzett felméréséből. A felmérés a magyar tartalomszolgáltatók számára is érdekes lehet, akik inkább kevesebb, mint több sikerrel próbálkoznak valamilyen módon fizetőssé tenni szolgáltatásaikat, illetve azok egy részét.
A Kreatív Online már korábban is csak előfizetők számára tette lehetővé híreinek egy részét, míg a Világgazdaság a tavalyi évben döntött internetes előfizetői rendszer bevezetése mellett. Szintén csak előfizetőik számára elérhető a Napi Online hírarchívuma, míg az elmúlt három év legjobb tőzsdei szaksajtójának választott portfolio.hu a múlt héten jelentette be olvasói számára, hogy szolgáltatásainak egy részét (hírarchívum, grafikonrajzoló) fizetőssé teszi.
Az USA-ban végzett felmérés adatai szerint a fizetős szolgáltatások igénybevételét leginkább az interneten történő fizetések biztonságosabbá tétele segítené elő, legalábbis a megkérdezettek több mint 50%-a szívesebben fizetne on-line tartalomért biztonságosabb fizetési technikák esetében. A felmérésbe bevontaknak csak viszonylag kis százaléka hivatkozott az online tartalmak színvonalára (19%), illetve árára (18%) mint okra, ami miatt nem veszi igénybe a fizetős online szolgáltatásokat. A kutatásból kiderült, hogy a felhasználók legszívesebben online apróhirdetésekért (52%), zenevásárlásért (11%), illetve játékokért (5%) fizetnének.
A Jupiter Research előrejelzése szerint az idén a fizetős online tartalom piaca el fogja érni a 2 milliárd dollárt, míg 2007-ben 5,4 milliárd dollár körül fog alakulni.
Fizetős tartalomszolgáltatás kinek, mennyiért
A PaymentOne felmérést készített az online tartalomhoz kapcsolódó fizetési hajlandóságról.