Hozzátette, hogy a magyar vállalati hálózatbiztonsági eszköz piac a becslések szerint éves szinten 100 millió euróra tehető, amiből a tűzfal és tartalomszűrő piac mintegy 25 százalékot tesz ki. Ugyanakkor az is igaz, hogy a 100 millió euró több mint feléért nem Magyarországon vásárolnak terméket és szolgáltatást a vállalatok, hiszen nagyon sok nemzetközi cég itteni leányvállalata külföldről szerzi be a megoldásokat.
Bódis Ákos kifejtette: tavalyi nemzetközi adatok szerint a hálózatvédelmi piac negyedévről-negyedévre 20-40 százalék között nőtt, miközben az informatikai piac legtöbb szegmensében stagnálás volt megfigyelhető.
Elmondta, hogy az eddig vírusirtással, spamszűréssel, kémprogram védelemmel és levelezés biztonsággal foglalkozó Yellow Cube most belép a gyorsan fejlődő határvédelmi tűzfal-megoldások piacára is. Az európai Netasq tűzfalvédelmi megoldásának eladásból az első évben legalább 100 ezer euró bevételt szeretne elérni a tavaly 70 millió forint forgalmat elérő társaság.
Bódis Ákos elmondta: az ügyfelekkel tárgyalva az derül ki, hogy bár sokan használnak valamilyen tűzfalvédelmet, az többnyire nem megfelelő, például nincs jól beállítva azért, mert a tengerentúli gyártótól, külföldi forgalmazótól nem kap megfelelő terméktámogatást a cég. Egy szintén nemzetközi adat szerint a vállalati tűzfalak 41 százaléka nincs jól beállítva.
MTI