3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az amerikai General Motors (GM) előrehaladott tárgyalásokat folytat a francia PSA konszernnel európai érdekeltsége, az Opel eladásáról.

Ha az ügylet létrejön, a Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás modellcsalád DS-t gyártó PSA-csoport a második legnagyobb autógyártó lesz az európai régióban a német Volkswagen-csoport mögött, a GM pedig Észak-Amerikára és Kínára összpontosíthatja tevékenységét. A GM és a PS-csoport külön közleményben megerősítette, hogy egy sor stratégiai kérdést tekintenek át a jövedelmezőség és a működési hatékonyság fokozásának érdekében, beleértve az Opel esetleges értékesítését. Mindazonáltal mindkét vállalat jelezte, nem biztos, hogy megállapodásra jutnak.

A Reuters hírügynökség előzőleg belső vállalati informátorokra hivatkozva azt közölte, hogy a két vállalat napokon belül megkötheti az egyezséget. Az Opel és a Peugeot már évekkel ezelőtt foglalkoztak egy együttműködés kialakításának a lehetőségével, ebből azonban végül csak néhány modell közös gyártása valósult meg. Nem nyilatkozott a kérdésben a PSA Peugeot Citroen vállalatban egyaránt 14 százalékos részesedéssel rendelkező francia kormány és a Peugeot család sem.

Brigitte Zypries német gazdasági miniszter viszont teljesen elfogadhatatlannak nevezte, hogy a két autógyártó anélkül tárgyal egymással, hogy konzultált volna az Opel üzemi tanácsával vagy a német kormánnyal. A General Motorsnak biztosítania kell, hogy az Opel innovációs központja Németországban maradjon - szögezte le a miniszter, hozzátéve, hogy a berlini vezetésnek nincsenek információi a tárgyalásokról.

Az Opel Calibra immár 28 éves lesz

A General Motors a múlt héten jelentette be, hogy európai tevékenységén 257 millió dollár veszteséget szenvedett el tavaly, és immár a 16. egymást követő évben volt veszteséges Európában. A detroiti székhelyű autógyártó 2000 óta több mint 15 milliárd dollár veszteséget könyvelt el a vén kontinensen. A 2009-ben a csőd szélére került vállalat tárgyalt európai érdekeltségeinek eladásáról több potenciális vevővel, és úgy tűnt, hogy a kanadai Magna lesz a befutó, de a GM végül visszatáncolt az üzlettől.

Az Opelnek sem sikerült elérnie tavaly sem, hogy 1999 óta első alkalommal nyereséggel zárja az évet. A 257 millió eurós veszteséget Karl-Thomas Neumann vezérigazgató a Brexit-szavazást követően bekövetkezett kedvezőtlen árfolyam-ingadozásoknak tulajdonította. Elemzők szerint a General Motors túlkapacitásokkal küzd, ráadásul termékkínálata szűkös az európai versenytársakhoz képest.

A PSA-csoport tavaly 3,15 millió járművet gyártott, amivel messze lemarad az első négy vállalattól, a Volkswagentől, a Toyotától, a General Motorstól és a Renault-Nissantól, amelyek mindegyike évente mintegy 10 millió autót állít elő. Az Opel tavaly nagyjából 1,2 millió autót gyártott.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!