3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sikeres volt a hétfői munkabeszüntetés, megbénult a forgalom, a vasúton káosz alakult ki - mondta Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöke hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten.

A sztrájk ugyanakkor még nem hozta meg az eredményt, mert nem sikerült megállapodni a szakszervezeti követelésekről. Gaskó István emlékeztetett arra, hogy a VDSZSZ február elsején kezdett meghatározatlan idejű sztrájkba, a munkabeszüntetést többször megszakították. Hétfőn nulla órától négy megye kivételével 11 óráig tartott a munkabeszüntetés, majd 13 órától az egész országban felfüggesztették.

A VDSZSZ elnöke elmondta, hogy a munkáltató és a szakszervezet hétfő délelőtti egyeztetése a szakszervezeti követelésekről, a még elégséges szolgáltatásról nem vezetett eredményre. Ennek hatására a VDSZSZ elnöksége úgy döntött, hogy jelen pillanatban nincs tovább értelme fenntartani a sztrájkot, hiszen ez a tárgyalás sem hozta meg a remélt eredményt.

Gaskó István kitért arra, hogy négy megyében magas volt a sztrájk támogatottsága, ezért ott 13 óráig sztrájkoltak. A VDSZSZ elnöke hangsúlyozta, hogy a sztrájk nem az utazóközönség, hanem a munkáltató elutasító magatartása ellen irányul.

Megismételte a főbb sztrájkköveteléseket. A szakszervezet továbbra is kitart a leányvállalatoknál a 10 százalék kihelyezési pótlék mellett, amit akár 3 évre elosztva is el tudnák fogadni. Ragaszkodnak ahhoz is, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből valamennyi vasutas 250 ezer forintot kapjon, hiszen Kóka János volt közlekedési miniszter 2005-ben megígérte.

Gaskó István visszautalt arra, hogy a munkáltató a február elsején kezdődött sztrájkhoz kapcsolódóan több jogi intézkedést kezdeményezett. A bíróság valamennyi esetben kimondta, hogy a VDSZSZ sztrájkja, illetve követelései jogosak.

A VDSZSZ elnöke szerint követeléseik reálisak. A MÁV kommunikációja szerint a február elsején indított gördülő sztrájkok - a hétfőit nem számítva - 1,5 milliárd forint kárt okozott a társaságoknak. A szakszervezet elnöke szerint ez az összeg elegendő lett volna a 10 százalék kiszervezési pótlékra.

A sajtótájékoztatón a VDSZSZ elnöke kitért arra, hogy szakszervezetük nem engedi, hogy a munkavállalók ne kapják meg követeléseiket. Úgy vélekedett, hogy a kormány megtiltotta a MÁV menedzsmentjének, hogy megállapodjon. Ebben közrejátszik az is, hogy a kormányzati tényezők a hozzájuk közel álló szakszervezetek ellenére nem akarnak megállapodni.

Kérdésre válaszolva Gaskó István elmondta, hogy ezrek sztrájkoltak hétfőn, nem igaz a MÁV közlése, amely szerint a munkavállalók 98 százaléka dolgozott. Szerinte a számháború helyett a MÁV-nak a még elégséges szolgáltatásra kellene reális ajánlatot tennie.

Gaskó István a sztrájk folytatására vonatkozó kérdésre válaszolva elmondta: a tárgyalások folytatódnak, a döntésre felhatalmazott grémium mondja meg, hogy mikor folytassák a munkabeszüntetést.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!