A sztrájk ugyanakkor még nem hozta meg az eredményt, mert nem sikerült megállapodni a szakszervezeti követelésekről. Gaskó István emlékeztetett arra, hogy a VDSZSZ február elsején kezdett meghatározatlan idejű sztrájkba, a munkabeszüntetést többször megszakították. Hétfőn nulla órától négy megye kivételével 11 óráig tartott a munkabeszüntetés, majd 13 órától az egész országban felfüggesztették.
A VDSZSZ elnöke elmondta, hogy a munkáltató és a szakszervezet hétfő délelőtti egyeztetése a szakszervezeti követelésekről, a még elégséges szolgáltatásról nem vezetett eredményre. Ennek hatására a VDSZSZ elnöksége úgy döntött, hogy jelen pillanatban nincs tovább értelme fenntartani a sztrájkot, hiszen ez a tárgyalás sem hozta meg a remélt eredményt.
Gaskó István kitért arra, hogy négy megyében magas volt a sztrájk támogatottsága, ezért ott 13 óráig sztrájkoltak. A VDSZSZ elnöke hangsúlyozta, hogy a sztrájk nem az utazóközönség, hanem a munkáltató elutasító magatartása ellen irányul.
Megismételte a főbb sztrájkköveteléseket. A szakszervezet továbbra is kitart a leányvállalatoknál a 10 százalék kihelyezési pótlék mellett, amit akár 3 évre elosztva is el tudnák fogadni. Ragaszkodnak ahhoz is, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből valamennyi vasutas 250 ezer forintot kapjon, hiszen Kóka János volt közlekedési miniszter 2005-ben megígérte.
Gaskó István visszautalt arra, hogy a munkáltató a február elsején kezdődött sztrájkhoz kapcsolódóan több jogi intézkedést kezdeményezett. A bíróság valamennyi esetben kimondta, hogy a VDSZSZ sztrájkja, illetve követelései jogosak.
A VDSZSZ elnöke szerint követeléseik reálisak. A MÁV kommunikációja szerint a február elsején indított gördülő sztrájkok - a hétfőit nem számítva - 1,5 milliárd forint kárt okozott a társaságoknak. A szakszervezet elnöke szerint ez az összeg elegendő lett volna a 10 százalék kiszervezési pótlékra.
A sajtótájékoztatón a VDSZSZ elnöke kitért arra, hogy szakszervezetük nem engedi, hogy a munkavállalók ne kapják meg követeléseiket. Úgy vélekedett, hogy a kormány megtiltotta a MÁV menedzsmentjének, hogy megállapodjon. Ebben közrejátszik az is, hogy a kormányzati tényezők a hozzájuk közel álló szakszervezetek ellenére nem akarnak megállapodni.
Kérdésre válaszolva Gaskó István elmondta, hogy ezrek sztrájkoltak hétfőn, nem igaz a MÁV közlése, amely szerint a munkavállalók 98 százaléka dolgozott. Szerinte a számháború helyett a MÁV-nak a még elégséges szolgáltatásra kellene reális ajánlatot tennie.
Gaskó István a sztrájk folytatására vonatkozó kérdésre válaszolva elmondta: a tárgyalások folytatódnak, a döntésre felhatalmazott grémium mondja meg, hogy mikor folytassák a munkabeszüntetést.