A gondolkodásmód lényege, hogy a szervezet belső, a rossz kommunikációjából fakadó gondok, a szervezeti reputáció hiányosságai esetén a szervezet tulajdonosainak, vezetőinek ugyanúgy kell gondolkodni, mintha pénzügyi, gazdasági természetű problémái akadtak volna. Másképpen kell gondolkodni, mint azt megszokták. Mit tesz sok hazai vállalkozó, cégtulajdonos, ha a szervezetén belül az alkalmazottak nem megfelelően kommunikálnak, nem hatékonyan teszik dolgukat? Sokaknak az egyértelmű válasz: meg kell szabadulni ezektől az alkalmazottaktól. Pedig az esetek többségében nem az alkalmazottban van a hiba, hanem a szervezet vezetőjében. Tőle kellene megszabadulni, pontosabban az ő rossz szemléletmódjától.
Az a tulajdonos, az a vezető, aki nem méri fel, hogy szavai nem érthetők mindenki számára, aki nem tud az alkalmazottak "nyelvén beszélni", az nem lesz sikeres vezető, vállalkozó. Annak az utasításait többé-kevésbé ugyan végrehajtják a dolgozók, még ha nem is értik, hogy miért és mit is kell tenniük. De ha megértenék, egyet is értenének vele, akkor a felhasználás, a végrehajtás hatékonyabb lenne. Végül is ki nyerne ezzel? A tulajdonos, a vállalkozó.
Ezért kell másképp gondolkodni a szervezet belső életéről és a külső megítélésről. Azaz ugyanúgy mintha olyan kérdésről lenne szó, mely "egyértelmű, mindenkinek kézenfekvő megoldás".
Mi tehát a public relations? Csodaszer? Szögezzük le: egyértelműen nem! Nem csodaszer, de a szervezetek munkatársainak helyes gondolkodásmódja.
Sok vezető gondolja azt szervezete dolgozóiról: "ők az én alkalmazottaim. Ez egy általánosan elfogadott nézet.
A választ a public relations gondolkodásban rejlik, a pr szemléletmód szerint ők nem alkalmazottak, hanem munkatársak.
Forrás: Tranzit
A cikk folytatása