2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mielőtt a cikk elolvasásába fogna, arra kérem a kedves olvasót, hogy játsszon el a következő gondolatokkal: Mi történik, ha egy forgalmas útkereszteződésbe ér, és ott nincsenek, vagy nem műkődnek a forgalmi írónyitó lámpák? Mit tesz akkor, ha cége pénzügyi gondokkal küzd? Mit tesz akkor, ha nem tudja, hogy vállalkozása bizonyos költségeket elszámolhat-e? Mi történik akkor, ha szerződést szeretne kötni partnerével?

Hogyan lehetséges ez? Gondolkodjunk ugyanúgy, azaz másképp!


A gondolkodásmód lényege, hogy a szervezet belső, a rossz kommunikációjából fakadó gondok, a szervezeti reputáció hiányosságai esetén a szervezet tulajdonosainak, vezetőinek ugyanúgy kell gondolkodni, mintha pénzügyi, gazdasági természetű problémái akadtak volna. Másképpen kell gondolkodni, mint azt megszokták. Mit tesz sok hazai vállalkozó, cégtulajdonos, ha a szervezetén belül az alkalmazottak nem megfelelően kommunikálnak, nem hatékonyan teszik dolgukat? Sokaknak az egyértelmű válasz: meg kell szabadulni ezektől az alkalmazottaktól. Pedig az esetek többségében nem az alkalmazottban van a hiba, hanem a szervezet vezetőjében. Tőle kellene megszabadulni, pontosabban az ő rossz szemléletmódjától.

Az a tulajdonos, az a vezető, aki nem méri fel, hogy szavai nem érthetők mindenki számára, aki nem tud az alkalmazottak "nyelvén beszélni", az nem lesz sikeres vezető, vállalkozó. Annak az utasításait többé-kevésbé ugyan végrehajtják a dolgozók, még ha nem is értik, hogy miért és mit is kell tenniük. De ha megértenék, egyet is értenének vele, akkor a felhasználás, a végrehajtás hatékonyabb lenne. Végül is ki nyerne ezzel? A tulajdonos, a vállalkozó.

Ezért kell másképp gondolkodni a szervezet belső életéről és a külső megítélésről. Azaz ugyanúgy mintha olyan kérdésről lenne szó, mely "egyértelmű, mindenkinek kézenfekvő megoldás".
Mi tehát a public relations? Csodaszer? Szögezzük le: egyértelműen nem! Nem csodaszer, de a szervezetek munkatársainak helyes gondolkodásmódja.
Sok vezető gondolja azt szervezete dolgozóiról: "ők az én alkalmazottaim”. Ez egy általánosan elfogadott nézet.

Helyes ez?


A választ a public relations gondolkodásban rejlik, a pr szemléletmód szerint ők nem alkalmazottak, hanem munkatársak.


Forrás: Tranzit

A cikk folytatása

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!