2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mielőtt a cikk elolvasásába fogna, arra kérem a kedves olvasót, hogy játsszon el a következő gondolatokkal: Mi történik, ha egy forgalmas útkereszteződésbe ér, és ott nincsenek, vagy nem műkődnek a forgalmi írónyitó lámpák? Mit tesz akkor, ha cége pénzügyi gondokkal küzd? Mit tesz akkor, ha nem tudja, hogy vállalkozása bizonyos költségeket elszámolhat-e? Mi történik akkor, ha szerződést szeretne kötni partnerével?

Hogyan lehetséges ez? Gondolkodjunk ugyanúgy, azaz másképp!


A gondolkodásmód lényege, hogy a szervezet belső, a rossz kommunikációjából fakadó gondok, a szervezeti reputáció hiányosságai esetén a szervezet tulajdonosainak, vezetőinek ugyanúgy kell gondolkodni, mintha pénzügyi, gazdasági természetű problémái akadtak volna. Másképpen kell gondolkodni, mint azt megszokták. Mit tesz sok hazai vállalkozó, cégtulajdonos, ha a szervezetén belül az alkalmazottak nem megfelelően kommunikálnak, nem hatékonyan teszik dolgukat? Sokaknak az egyértelmű válasz: meg kell szabadulni ezektől az alkalmazottaktól. Pedig az esetek többségében nem az alkalmazottban van a hiba, hanem a szervezet vezetőjében. Tőle kellene megszabadulni, pontosabban az ő rossz szemléletmódjától.

Az a tulajdonos, az a vezető, aki nem méri fel, hogy szavai nem érthetők mindenki számára, aki nem tud az alkalmazottak "nyelvén beszélni", az nem lesz sikeres vezető, vállalkozó. Annak az utasításait többé-kevésbé ugyan végrehajtják a dolgozók, még ha nem is értik, hogy miért és mit is kell tenniük. De ha megértenék, egyet is értenének vele, akkor a felhasználás, a végrehajtás hatékonyabb lenne. Végül is ki nyerne ezzel? A tulajdonos, a vállalkozó.

Ezért kell másképp gondolkodni a szervezet belső életéről és a külső megítélésről. Azaz ugyanúgy mintha olyan kérdésről lenne szó, mely "egyértelmű, mindenkinek kézenfekvő megoldás".
Mi tehát a public relations? Csodaszer? Szögezzük le: egyértelműen nem! Nem csodaszer, de a szervezetek munkatársainak helyes gondolkodásmódja.
Sok vezető gondolja azt szervezete dolgozóiról: "ők az én alkalmazottaim”. Ez egy általánosan elfogadott nézet.

Helyes ez?


A választ a public relations gondolkodásban rejlik, a pr szemléletmód szerint ők nem alkalmazottak, hanem munkatársak.


Forrás: Tranzit

A cikk folytatása

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!