A tavalyi nagy sikerre való tekintettel az ÖKO-Pannon Kht. idén is elindítja egy hónapos kampányát, ami a szelektív hulladékgyűjtésre, a hulladékok körforgására hívja fel a figyelmet. Az elmúlt évhez hasonlóan most is öt ismert személyt kértek fel arra, hogy részt vegyen a népszerűsítő kampányban, és képviselje az ügyet különböző hulladékokból készült ruhákba bújva. A kampányban idén D. Tóth Kriszta újságíró, Görög Zita modell, Kovács Emese úszó, M. Kiss Csaba riporter és Novák Péter koreográfus vállalata a felkérést, így június 1-je és 31-e között ők láthatók közterületi plakátokon.
A sztárok által viselt kreációkhoz műanyag palackot, szemeteszsákot, befőttesüveget, tejesdobozt és más hulladékot használtak fel a tervező művészek. A hírességek arról is beszéltek a keddi sajtótájékoztatón, hogy miért vállaltak részt ebben a kampányban: az akció célja ráirányítani a figyelmet az újrahasznosításra.
A megjelent hírességek - Novák Péter moderátor vezetésével - elsősorban azt hangsúlyozták, hogy gyermekeik, a jövő generációja iránt tartoznak felelősséggel. Novák Péter elmondta: ő maga is környezettudatos és arra törekszik, hogy így élje az életét.
Mint ismert, tavaly Gryllus Dorka, Tóth Gabi, Kásás Tamás, Till Attila és Szilágyi Tibor szerepeltek a kampányban. A Kht. az akció után nagyon sok pozitív visszajelzést kapott, ezért úgy döntött, hogy 2008-ban is elindítja a figyelemfelkeltő kampányt.
„Célunk az, hogy az élet különböző területének közismert, több generációt képviselő, hiteles személyiségein keresztül hatásosan bemutassuk, hogy a hulladék nem szemét, a hulladék érték” – mondta Viszkei György, az ÖKO-Pannon Kht. ügyvezető igazgatója.
A kampány alapötlete az volt, hogy ismert emberek a hulladék nem mindennapi bemutatásával hívják fel a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtés fontosságára. Az ÖKO-Pannon Kht. megalakulása óta végez lakossági szemléletformáló és oktató tevékenységet annak érdekében, hogy elfogadtassa a helyes hulladékkezelés módszerét, és azt mindennapi tevékenységgé tegye. Rávilágít arra, hogy a körfolyamat lényege a hulladékok újrahasznosítása, és ennek elengedhetetlen előfeltétele a szelektálás. A Kht. koordináló szervezetként hangolja össze a rendszerbe bekapcsolt városok, a helyi közszolgáltatók és más hulladékgyűjtők és hasznosítók tevékenységeit, az anyagok áramlását, a kibocsátástól és a gyűjtésen át egészen a hasznosításig. A kampányban szereplő ruhák mindezt jól alátámasztják, hiszen valóban hulladékból készültek.