2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 4-es metró építése során az elmúlt hónapokban nem merült fel olyan stratégiai probléma, ami a korábban elfogadott intézkedési, pénzügyi tervet túllépné. A beruházást felgyorsíthatja, hogy májusban a kormány kiemelt projektté nyilvánította az építkezést - nyilatkozta Hagyó Miklós.

A főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésére benyújtott II. negyedévi tájékoztatóban őszintén ismertetik azokat a nehézségeket is, amelyekkel szembe kell nézni, illetve meg kell oldani. Egy ilyen nagyságrendű beruházásnál, mint a 4-es metró, mindig vannak újabb és újabb nehézségek. Azon dolgozunk, azért állítottunk fel új irányítási struktúrát, hogy a lehető leggyorsabban megtaláljuk a jó választ a felmerülő problémákra - tette hozzá.

A szocialista politikus hangsúlyozta, hogy nincs csúszás, tartják a márciusban elfogadott határidőket. Számtalan, 2-3 hónapja még jelentősnek tűnő problémát sikerült megoldani az elmúlt időszakban - fűzte hozzá.

Hagyó Miklós a 4-es metró szempontjából nagyon fontos dolognak tartja, hogy májusban a kormány kiemelt beruházássá minősítette az építkezést. Ez azt jelenti, hogy a beruházás elsőfokú hatósága a közigazgatási hivatal lett a kerületek helyett, a második fok pedig a kormány. Ezáltal a beruházással összefüggő engedélyezési eljárások dinamikája fel fog gyorsulni - jegyezte meg.

A főpolgármester-helyettes tájékoztatása szerint azáltal, hogy már mind a 10 állomás szerkezetépítéséhez megkapták az engedélyt, jobban "fókuszálhatnak" a következő hónapokban a kapcsolódó beruházásokra, az azokhoz szükséges építési engedélyekre, valamint a metró második szakaszának vasút- és környezethatósági engedélyére.

A politikus közölte, hogy a májusi kormánydöntés alapján mindent megtesznek azért, hogy a kerületekkel konstruktívan megállapodjanak a kapcsolódó beruházásokról.

A megoldásra váró problémák közt említette, hogy több kerület közterület-használati díjat igényel a metróépítés kivitelezőitől. Mint mondta: "ezt a kérdést jól át kell majd beszélni a kerületekkel". Élhetőségi, lakhatósági, környezetvédelmi szempontból ugyanis a 4-es metró jelentős változásokat eredményez az érintett kerületekben. Hagyó Miklós úgy véli, hogy a közterület-használati díjak nem jelenthetnek olyan jelentős bevételt a kerületeknek, hogy ne tudnának ezzel hozzájárulni a 4-es metró építéséhez.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!