4p

2007. január 1-től Orosz-Várkonyi Attila váltotta Mezriczky Lászlót a Hewlett Packard Magyarország kommunikációs igazgatói székében. Az új vezető az mfor.hu-nak beszélt először a vállalat idei terveiről.

A távozások ellenére minden rendben megy (mfor.hu montázs)

Két jelentős változás is történt az utóbbi időben a Hewlett Packard Magyarország háza táján. Előbb Beck György, a társaság vezérigazgatója vette kalapját, majd egy másik emblematikus személy, Mezricky László is a távozás mellett döntött. Mindketten ott bábáskodtak kezdettől fogva a mai HP elődjeinél (Digital Equipment, majd Compaq), amely több akvizíciót is a háta mögött tudva jött létre mai formájában. Az inspirálóan ható nagy felvásárlások kora azonban úgy tűnik, lejárt, és - a vezetők korábbi nyilatkozataik szerint - kellő kihívás hiányában a két vezető más feladatok után nézett.

Jobban csinálni lesz nehéz

"Egy jól menő vállalkozást átvenni könnyű feladat, jobban csinálni annál nehezebb" - fogalmazott Orosz-Várkonyi Attila, miért is gondolja, hogy nem járt még le a kihívások kora a HP-nál. Az új vezető, aki 14 éve tevékenykedik az informatikai szektorban és régi motorosnak számít a vállalatnál, hét évig dolgozott a távozókkal. Tanult tőlük, így a tapasztalatok birtokában és háta mögött a korábban sikeresen működő csapattal biztos benne, hogy folytatni tudja a munkát, amely még mindig tartogat szép feladatokat. A személycseréből túl sokat azért sem érzékelhetünk marketing oldalról, mert féléves ciklusokban gondolkodik a vállalat, s ebben a negyedévben még az előző vezető tervei alapján működnek.

Valószínűleg akkora összeolvadásra már nem fog sor kerülni, mint a néhány évvel ezelőtt zajlott HP-Compaq nász, de a vállalat folyamatosan vásárolja fel a kisebb halakat. Legutóbb a Mercury akadt fenn több milliárd dollárért a horgon. Az akvizíciókkal mind szélesedő portfolió kommunikálását pedig az új vezető izgalmas feladatnak és nagy kihívásnak tartja.

Magyar vállalat nemzetközi háttérrel

A három szegmensre (otthoni felhasználók, kis- és középvállalatok, nagyvállalatok) osztott fogyasztói körrel kapcsolatos marketing feladatokat üzletáganként más marketingcsapat végzi, de a nagyvállalati marketing és a vállalati kommunikáció egy kézben összpontosul.

Ugyan nemzetközi vállalatról van szó, a vezető nem érzi, hogy keretek közé lenne szorítva a hazai cég, és ne kapna kellő szabadságot a helyi menedzsment. Az anyavállalat határozza meg a fő stratégia irányvonalát, ennek megfelelően fejlesztik a termékeket és megoldásokat. A marketing területén is sok támogatás érkezik külföldről, de mivel a hazai piacon kell sikerre vinni a termékeket, így mindenre csak segítségként tekintenek, ennek függvénye az adaptáció. Mindezek ellenére a vállalatnál - több multinacionális szereplővel ellentétben - nem cél, hogy több hazai színt vigyenek a HP kommunikációjába vagy magyar vállalatként aposztrofálják őket. "A termékeinket és megoldásainkat a minőségük és a megbízhatóságuk miatt választják ügyfeleink, s nem azért, ahogyan kommunikálunk" - tette hozzá Orosz-Várkonyi Attila.

A vízilabda megmaradhat

A szponzorációs tevékenységi kör területén érhető leginkább tetten, hogy Magyarországon működő vállalatról van szó. Beck Györggyel a HP neve elválaszthatatlan lett a vízilabdától. A jövőbeni támogatásra vonatkozó döntéseket a teljes menedzsment fogja meghozni, de Orosz-Várkonyi Attila meggyőződése, hogy a későbbiek során is hozzájárulnak a Magyar Vízilabda Szövetség sikereihez. A sport mellett az oktatás és a kultúra az a három terület, amelyre nagyobb figyelmet szentel a cég, s noha több nagyvállalatnál is egy bizonyos szektorra fókuszál a támogatás, hogy mindezt a márka kommunikációjában is jobban fel tudják használni, a HP a korábbi gyakorlaton a jövőben sem kíván változtatni.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!