A hétfői bejelentés szerint a felsővezetői javadalmazást 40 százalékban a munkaerő-tőke nyereségességéhez köti, azaz mennyivel dinamikusabban nő a nyereségesség a befektetett tőke költségének emelkedésénél. Mindezek alapján várható, hogy a vállalatnál a felsővezetői nyereségprémiumok az elkövetkezendő időszakban előbb csökkenni fognak - írja az AFP francia hírügynökség. Tavaly az igazgatóság kilenc tagja átlagban fejenként 1,3 millió euró összegű bónuszt kapott.
A beruházások elszaladtak, az ezekre fordított pénzek összege meglehetősen nagyra nőtt, különös tekintettel az új modellek gyártásának elindítása miatt. Óvatosabb, a költségeket mérséklő beruházásokra kívánunk ösztönözni - nyilatkozta a VW szóvivője.
Emellett a vezetői prémiumok számítását a teljes VW-csoport, s nem az egyes márkák, azaz az Audi, Skoda, Seat, stb. konszolidált eredményéhez igazítják majd, az egyéni teljesítmény figyelembevétele mellett. Ezzel a gyártó azt szeretné elérni, hogy az egyes márkák piaci sikerük érdekében ne egymás ellen, hanem együttműködést keresve tevékenykedjenek. A Volkswagen az idén egy milliárd eurót szeretne megtakarítani, s mérsékelni beruházásait - írta az MTI-Eco.
Ha nincs nyerség, fizetés sem lesz
A Volkswagen konszern, annak érdekében, hogy megfontoltabb beruházási döntések szülessenek és a cég márkacsaládjai közötti felesleges versengést elkerülje, átalakítja a vezetők premizálási rendszerét.