3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra is nyeregben marad a Ferihegyet mintegy másfél évtizede uraló taxiscsoport, mivel verhetetlen árajánlatával térdre kényszerítette a legnagyobb fővárosi taxiscégek konzorciumát. Csütörtökön utóbbiak nem egyszerűen csatát, hanem háborút vesztettek, hiszen vetélytársuk most már teljesen legálisan birtokolja majd a reptéri drosztokat. Ferihegyen ezzel együtt ígérik: utasszempontból igenis új korszak fog kezdődni augusztus 15-én. Az mfor.hu a taxitender hátterét villantja fel.

Miért nem történt változás 15 évig?

Mindezek ellenére tény az is, hogy a másfél évtizede fennálló visszásságok a privatizáció bekövetkeztéig nem szűntek meg. Erről tanúskodnak Woodruff nyilatkozatai is, aki szerint a legtöbb panasz a taxi-szolgáltatások színvonala miatt érkezett hozzájuk. "Az egész ország tudja, hogy a szolgáltatás elfogadhatatlan. Nem ez a megfelelő fogadtatás a Magyarországra látogatóknak, ezért lépnünk kellett az ügyben" - mondta el még márciusban.

Szerinte az utasok az alacsony színvonal mellett legtöbbször a túlszámlázásokra panaszkodtak. Ezzel összhangban Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere is megjegyezte a csütörtöki sajtótájékoztatón, hogy "a jövőben az utasok biztosak lehetnek abban, hogy nem csapják be őket."

Kiknek nem volt érdeke a változás?

A nagy kérdés ezek után az: ami 8 hónap alatt sikerült a briteknek, az 15 év alatt miért nem jött össze a BA-Fővárosi Önkormányzat-kormány hármasnak? Demszky, mint főpolgármester az ezt firtató újságírói felvetésre kérdéssel válaszolt: "Tudja Ön, mikor volt a privatizáció? Addig nem léphettünk! Előtte pedig a BA ZRt. állami cég volt, nem a város feladata volt a cselekvés." (sic!)

A változásban a brit vezetés határozott fellépése mellett kulcsszerepe volt annak is, hogy április 27-én elfogadták a tenderkiírást lehetővé tévő droszttörvény-módosítást. Az, hogy arra végül rábólintott a Fővárosi Közgyűlés, értesüléseink szerint elsősorban a főváros politikai életében lezajlott hatalmi átrendeződésnek volt köszönhető.

Úgy tudjuk, bár 15 év alatt a BA-n belül is többször történtek lépések annak érdekében, hogy változtassanak a tarthatatlan állapotokon, ezek - politikai vagy egyéb érdekcsoportok nyomására - végül elhaltak. A reformkísérletek elbukásának pontos okát illetően egymástól független, az ügyet közelről ismerő forrásaink egyetértettek, ám névvel egyikőjük sem kívánta vállalni állításait.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Diszkont árakkal nyerték meg a ferihegyi taxitendert
Hárman küzdenek a ferihegyi drosztokért
Augusztustól új korszak kezdődik Ferihegyen
Véget érhet a ferihegyi hiénák milliárdos biznisze
Hadat üzen a múltnak Ferihegy új ura

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!