2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A budapesti Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) "viszonylag jól megemésztette" a Malév csődjét - írta keddi összeállításában a Handelsblatt című német üzleti lap.

A reptér forgalmának több mint egyharmadát kitevő Malév egy évvel ezelőtti csődje súlyos csapás volt a német Hochtief csoporthoz tartozó BA számára, a magyar állami légitársaság kiesésével keletkezett űrt azonban jórészt sikerült kitölteni a diszkont légitársaságok révén. Az utasforgalom így 2012 végére csupán 5-6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól - mondta a Handelsblattnak Jost Lammers, a BA vezérigazgatója.

A hagyományos légitársaságok viszonylag kevés új budapesti járatot indítottak a Malév bedőlése után, a diszkont légitársaság részaránya viszont a 2012 elején regisztrált 26 százalékhoz képest megduplázódott. A Ryanair, vagy éppen a  Wizz Air így már a BA legfontosabb partnerei közé tartozik. A Wizz Air további bővítést is tervez, kapacitását az idén 20 százalékkal növeli - mondta Váradi József, a társaság vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a cég jelenleg is a repülőtér forgalmának nagyjából 30 százalékát adja.

Ugyanakkor a budapesti nemzetközi repülőtér tartósan elveszítette tranzitállomás jellegét, mert a Malévval a teljes forgalom mintegy 20 százalékát kitevő átszálló utasforgalom is elveszett, és ezt nem pótolják a diszkont légitársaságok a hagyományos légitársaságokétól eltérő üzleti modelljükből fakadóan - írta a Handelsblatt.

A BA számításai szerint a Malév-csőd miatt a forgalom a korábban vártnál két-három évvel később indul növekedésnek. A Hochtief azonban így is kitart Budapest mellett. A magyar főváros nemzetközi repülőterének keleti és déli irányban több száz kilométeres körzetben nincs komoly versenytársa. "A kilátások jók" - emelte ki Jost Lammers. A BA vezérigazgatója azzal számol, hogy 2014-től tartósan pozitív lesz a cég eredménye.

A BA azonban több támogatást vár a magyar kormánytól. "Ebben az országban nincsen alapvető és világos légiközlekedési stratégia" - mondta a vezérigazgató. Budapest az egyetlen európai főváros, amelynek repülőterén nincsen szálloda - tette hozzá. A hatóságok "többszöri kérés ellenére" még mindig nem adtak zöld jelzést egy hotelberuházáshoz - mondta Jost Lammers a Handelsblattnak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!