Nőtt a kínálat, hiszen míg 2004-ben vidékről csak 14 európai célállomásra lehetet eljutni, az idén már 40-re. A fővárosi Chopin légikikötőben január és november vége között 7,5 millió utas fordult meg, ez félmillióval több, mint 2005 azonos időszakában.
A regionális repülőtereken 4,6 millióról 6,8 millióra emelkedett ez a szám, természetesen főleg a diszkontcégek terjeszkedése nyomán. Utóbbiak 3,9 millió utast szállítottak az első tizenegy hónapban. Vidéken az ír Ryanair és a magyar Wizz Air a két meghatározó szereplő Lengyelországban. A Warsaw Business Journal szerint a Michael OLeary vezérigazgató által irányított szigetországi vállalat Wroclawban, Bydgoszczban, Rzeszówban, Szczecinben és Lódzban élen áll. A déli Katowicében és az északi Gdanskban a magyar cégé a vezető pozíció, míg Krakkóban a szlovák SkyEurope uralja a terepet. A hagyományos légitársaságnak számító, állami többségű lengyel LOT egyedül Varsóban és Poznanban nem engedte át a kormányt másnak.
A vidéki repülőterek közül - az egymillió utas/11 hónap minimumot számítva - a krakkói vezet, 2,1 millió utassal, megelőzve a katowicei és a gdanski légikikötőt. Az idén a nagyobb regionális repülőterek is 40-70 százalékot javultak, a teljesen újonnan belépettek vagy a kisebbek pedig több száz százalékos emelkedést könyveltek el - írja a Világgazdaság.