A most átadott személyforgalmi bázist egyébként 2001 októberében - az Európai Unió említett 1999. évi Phare Nemzeti Programja által nyújtott pénzügyi támogatás mellett kezdték meg. A fejlesztésre - a záhonyi beruházással egyidően folyó gyulai és ártándi határátkelőhely-fejlesztésekkel együtt - az EU-hoz történő csatlakozással összefüggésben, az egységes határellenőrzési rendszer megvalósításáról szóló kormányzati koncepciónak megfelelően került sor.
Sajátos - és igen kedvező - helyzetet teremt egyébként a térségben az a tény, hogy a magyar fejlesztéssel szinte párhuzamosan az Ukrán Köztársaság is jelentős lépéseket tett a határforgalom modernizálására. Az elmúlt évek során fokozatosan gyorsuló struktúra-kiépítési folyamat az ukrán oldalon is hamarosan befejeződik. Mindez azt jelenti, hogy az átgondolt, szakszerű fejlesztés révén létrehozott korszerű létesítmények üzembe helyezését követően legkésőbb 2003 januárjától a Záhony-Csap határponton példaértékű módon, európai uniós színvonalon történhet a határforgalom.
Forrás: Magyar Közlekedés
Határátléptetés már shengeni norma szerint
Korszerű átkelőt avattak Záhonyban Magyarország áruforgalmának 5 százalékát az ukrán határszakaszon bonyolítják le és ennek 98 százalékát Záhonyban - mondta dr. Bencze József pénzügyőr vezérőrnagy, a Vám és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (VPOP) rendészeti főigazgatója Záhonyban az új személyforgalmi terminál megnyitása alkalmával.