2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár a call centerben a kiégés előbb-utóbb bekövetkezik, időpontját különböző módszerekkel késleltetni lehet. Ez derül ki a Humánmanufaktúra Személyzeti Tanácsadó Iroda tanulmányából, amely hazai cégeknél folytatott vizsgálatokon alapul.

Mentor feladatok

Régi munkatársaink tudása értéket képvisel, és munkájuk elismeréseként fogadják, ha felkérjük őket az újak betanítására. Ez egyrészt kikapcsolja őket a napi rutinból, másrészt lehetőséget ad számukra, hogy újragondolják munkájuk gyakorlatát, ráadásul - a betanított munkatárs révén - egy újabb szállal fognak kötődni a céghez.

Projektek, innovatív feladatok

A rutinos, jó eredményeket elérő munkatársakat bevonhatjuk különböző projektekbe. Fontos, hogy meghallgassuk újító ötleteiket és bátorítsuk őket ezeknek a megosztására. Így újra fel lehet kelteni érdeklődésüket, csökkenthetjük a monotonitás érzését.

Jutalmazás és versenyek

Hasznos és teljesítményre sarkall, ha különböző versenyeket hirdetünk meg a munkatársak között (a hónapban a legjobb eredményt elérő munkatárs, a legtöbb hívást bonyolító dolgozó). A jutalmazás során ne csak pénzben gondolkodjunk.

Rotáció

Ha a call center elég nagy létszámú, érdemes a különböző típusú hívásokat szétválasztani, és a kollégákat ennek megfelelően betanítani. A munkatársak érdeklődése így folyamatosan fenntartható.

Bár a fenti eszközök alkalmasak a kiégés idejének kitolására, tisztában kell lenni azzal, hogy ez a fajta munka nem végezhető a végtelenségig. A dolgozók többsége amúgy sem a call centerben képzeli el karrierjét: általában még a tanulmányok folytatása alatt kezdenek el ilyen típusú munkakörben dolgozni, később viszont - akármilyen jól is teljesítettek - szeretnének tanult szakmájukban elhelyezkedni. Bár ez a legtöbb cég életében lehetőséget ad az utánpótlás kinevelésére, mégis kevesen élnek vele.

A következő és egyben utolsó rész a megfelelőség és beválás témakörével foglalkozik majd.

Körösi Márta, Krista Zita, Pallag Tibor

Humánmanufaktúra

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!