A vállalatot, amely babkonzervet, leveseket, mártásokat, mélyhűtött ételeket készít, beruházói támadják mondván, hogy a cég túlságosan terjedelmessé vált és hatékonyságából is veszített. A befektetők a többi között a társaság vezetőit bírálják. Úgy vélik, a globális, jó nevű márkákat nem támogatják megfelelő marketinges tevékenységgel - írja a Guardian.
Az elégedetlenkedők szerint az is problémát okoz, hogy a Heinz ketchup - amely Amerika piacának 60 százalékát fedi le - nincs jelen a McDonalds éttermekben. A gyorsétterem még 1973-ban vált meg a Heinz ketchupöktől, miután a cég nem tudta kielégíteni az igényeket egy gyenge paradicsomtermés következtében.
A vállalat elnöke elismerte a problémákat, és közölte, hogy a cég azokra a termékeire koncentrál, amelyekre a legnagyobb az igény a szupermarketekben. Hozzátette: a Heinz 2700 állás megszüntetését tervezi, amely munkaerejének nagyjából a 8 százaléka. Ezzel a lépéssel várhatóan évi 355 millió dollárt takarítanak majd meg. Emellett a társaság öt európai gyárát fenyegeti bezárás.