Helyi próbálkozások
A nagy nemzetközi portálok elsősorban a jelentősebb európai piacokon (Németország, Nagy-Britannia, Skandinávia, Olaszország) próbálják megvetni lábukat. Bár néhány globális tartalomszolgáltató már próbálkozott Magyarországon is, látogatottságuk meg sem közelítette a legnépszerűbb hazai hírportálokét.
A luxemburgi székhelyű Europeonline.com egyetlen hazai (külsős) tudósító információira támaszkodva próbálta meg friss magyar hírekkel ellátni közönségét. A site azonban nem a magyar olvasóknak, hanem a Magyarország iránt érdeklődő nemzetközi közönségnek szólt.
Az utóbbi időben az Eurpeonline.com profilt váltott, szélessávú tartalomszolgáltatással foglalkozik.
Változatlanul működik az Orientation.com, amely számos nemzetközi forrásból, valamint helyi partner révén kívánja informálni közönségét. Az Orientation magyar vonatkozású hírei igen csekély újdonságot tartalmaznak a hazai olvasóknak, ráadásul csak angol nyelven érhetők el.
A legígéretesebb, magyar nyelven is megjelenő lokalizált portál-kísérlet kétség kívül a Globopolis.com volt. A közép- és kelet-Európára koncentráló portál, amely helyi képviselettől származó eredeti cikkek és a partnerektől vásárolt anyagok vegyítéséből állt össze a befektetők kihátrálása következtében 2000. őszén szűnt meg.
Helyi érték - Lokalizált portálok
Közel 400 millió lakosával Európa érthetően komoly vonzerőt jelent a terjeszkedő nemzetközi tartalomszolgáltatók számára. Az európai on-line média lehetőségeit azonban alaposan meghatározza a nyelvi és kulturális széttagoltság.