Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója az MTI-nek pénteken azt mondta, a felújítás 3,5 milliárd forintba kerül, ez a BKV 2011-es költségvetésében rendelkezésre áll. Az alkatrészekre közbeszerzést kell kiírni, ezt heteken belül megteszik - tette hozzá.
A járművek felújítására azért van szükség, mert az Alstom kocsijainak késése miatt többségük "túlfutott”. Az eredeti tervek szerint ezt a fejújítást nem csinálta volna meg a BKV, mivel az Alstom szerelvényeivel kiváltotta volna az Ev-ket, amiket leselejteztek volna.
Gulyás Attila, a BKV Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke pénteken az MTI-nek azt mondta, a munkákat már januárban el kellett volna kezdeni, mert 95 kocsi felújításáról van szó, ami nagyon nagy munka.
Korlátlan számban nem lehet őket a forgalomból kivonni, mert nincs elég működőképes tartalék. Előfordulhat, hogy egy nem várt meghibásodás miatt nem lesz elég járműve a BKV-nak, hogy tartsa a menetrendet - hangsúlyozta.
A szakszervezeti vezető szerint a felújítással további maximum 5 évig működhetnek a régi orosz szerelvények, de utána mindenképpen le kell őket selejtezni.
MTI