2011. április 2-tól a Népszabadság új layout-tal és megváltozott tartalmi elemekkel, átalakult rovatstruktúrával jelenik meg. Megújul a Népszabadság legmarkánsabb arculati eleme, a logója; az oldalak friss és dinamikus tördeléssel jelennek meg. A tartalmi struktúra változásával, új rovatokat indít el a lap, ilyen az elmúlt 24 óra eseményeit részletesen végigkövető hírcsokor, vagy a tényfeltáró újságírást, háttér-információkat közlő rovat.
A változást alapos előkészítő munka, piackutatás előzte meg, amely során kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerekkel választotta ki a lap azokat az új formai és tartalmi elemeket, amelyek a leginkább megfelelnek az olvasói igényeknek.
A kutatás eredményeképp, a nemzetközi példákat elemezve és alapul véve született meg a döntés: Magyarország vezető közéleti napilapja megőrzi az eddig is képviselt értékeket, ám a megváltozott olvasói szokásoknak megfelelően mindezt dinamikusabb és átláthatóbb formában teszi. A Népszabadság – más európai referencialapok hagyományait és a XXI. századi modern újságírás elemeit követve – továbbra is a hiteles és széles körű tájékoztatásra, valamint a publicisztikára összpontosít. A meglévő olvasói tábor érdeklődésének fenntartása mellett hosszú távon cél az új közönség megtalálása, bevonzása is.
A kampány arra a fő üzenetre épül, amit a Népszabadság a meglévő és jövendő olvasóközönség felé kommunikál: A Népszabadság azoknak szól, akiknek nem elég az egyoldalúság, akiknek fontos a vélemények sokszínűsége, és az információk alapján önmaguk szeretnének dönteni. A kampány szlogenje: „Mérlegeljen!”
Kampányával közéleti politikai napilapként a Népszabadság arra az intenzív közéleti érdeklődésre, társadalmi vitára reflektált, mely a mai Magyarországot jellemzi. Célja, hogy olyan aktuális témákat állítson középpontba, amely a közéletre nyitott emberek érdeklődését felkelti. A kampány üzenete: a Népszabadság az a hiteles fórum, amely nem dönt az olvasó helyett, ezt rájuk bízza. A lap szerepe, hogy háttér-információkkal segítse az egyéni vélemények kialakítását.
A kampányt az Allison Reklámügynökség dolgozta ki. A kampány 2011. áprilistól 200 milliós médiaértékkel sajtóban, közterületen, online felületeken, rádióban és televízióban fog futni.
mfor.hu