2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nagyon értékes lehet a referencia a felvételi folyamatban, mégis kevesen élnek vele. A felvételt végző cég, a referenciát adó személy és a munkakereső háromszögében különböző motivációk érvényesülnek, derül ki az mfor.hu számára készült elemzésből.

Mit kérdezzünk a szóbeli referencia-kérésnél? Tippek, fortélyok!

A korrekt referenciaadás egykori munkatársunkról megmutatja saját vezetői kvalitásunkat is, ezért érdemes időt szánni arra, hogy végiggondoljuk egykori kollégánk jellemzőit. Ne felejtsük el, mi is szívesen vesszük, ha korrekt és informatív referenciát kapunk, ha mi leszünk a kérdező szerepében.

Szóbeli referencia-kérés esetén, ha nem tudunk rögtön válaszolni, nyugodtan kérjünk időt az információk felelevenítésére, vagy tájékozódjunk az egykori kolléga közvetlen munkatársaitól.

Mit kíván tudni a referenciát kérő?

A vezetők kevésbé, a HR-es munkatársak inkább tisztában vannak azzal, mit kell megtudniuk a jelöltről a referencia kérésekor. Bár az ajánlólevél legtöbbször önmagáért beszél, időnként szóbeli kiegészítésre szorul. Ebben az esetben jó, ha az ajánlólevelet író vezető elérhetősége szerepel a referencialevél végén.

A kérdések végiggondolása során persze az önéletrajzban feltüntetett és az interjú során elhangzott információk jelentik az alapot. A referencia célja tulajdonképpen a korábbi benyomások megerősítése, az erkölcsi megbízhatóság, a munkastílus és a szakmai tudás leinformálása. Bármily veszélyesen hangzik is mindez, a "messziről jött emberek" sem mondhatnak azt, amit akarnak. Persze az etikai szabályok figyelembevételével kell helyesen egyensúlyozni ebben a kényes szituációban.

Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a referenciaszemély - bármennyire segítőkész is - szubjektív és elfogult lehet. Tehát csak egy az információforrások közül, és így kell kezelni a kapott válaszokat is.

Krista Zita - Körösi Márta

Humánmanufaktúra
Emberi Erőforrás Tanácsadó Iroda

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!