2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nagy tehergépjárművek után már a jövő év elején, míg a személyautók után 2009-től lehetne használatarányos autópályadíjat fizetni, ami a jelenlegi elképzelések szerint egy hosszabb útra többe kerülne, mint amennyibe ma egy négynapos matrica kerül - írja a Napi Gazdaság.

A sztrádákon biztosan bevezetik

A Deloitte Üzletviteli és Vezetési Tanácsadó Zrt. adhat tanácsokat az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóságnak (Úkig) a használatarányos elektronikus útdíjfizetési rendszer (ED) bevezetésével, illetve használatával kapcsolatban - mondta a lapnak Sándor Zsolt, az Úkig stratégiai irodájának vezetője. A közbeszerzési pályázatra négy ajánlat érkezett.

Ez az év rövid lesz a hálózat teljes, országos kiépítésére, így várhatóan részlegesen indul el a szolgáltatás 2008 elején. Arról, hogy hol vezetik be a ED-t, a kormány dönt majd; a "minimálprojekt" szerint legalább a gyorsforgalmi utakon lenne lefedettsége a rendszernek, míg egy másik, maximalista változat szerint valamennyi főútra kiterjesztenék az informatikai rendszert, hogy a D4 kategóriába tartozó járművek után bárhol lehessen ilyen módon díjat szedni.

Az szinte biztosra vehető, hogy a D4-es kategóriába tartozó, vagyis a 12 tonna össztömeget meghaladó járművek után már a jövő év elejétől ilyen módon egyenlítik ki az úthasználati díjat, de a személygépkocsi-tulajdonosok még biztosan nem így fizetnek majd egy év múlva. Számukra erre legkorábban 2009-ben nyílhat lehetőség, de alternatívaként továbbra is megmarad a jelenlegi, matricás díjfizetési gyakorlat.

Más forrásból arról értesültünk, hogy a közlekedési tárca szerint a D1-es járművek után mai áron számolva 2009-től kilométerenként 5,60 és 7,50 forintos díjat kell fizetni, míg a D4-es nagyteherautók után 2008 elejétől 22,40-től 26,31 forintig terjedhet a kilométerenkénti díj. Tehát például Budapesttől Debrecenig csaknem 1300 forintba kerül az út, de ez felcsúszhat 1725 forintra is 230 kilométeres távval számolva. A teherautók díja pedig ugyanezen a távon legalább 5152 forint lehet egy útra - írja a Napi Gazdság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!