Az idén az első félévben a háztartások 4263 tonna szeletes és 2847 tonna táblás csokoládét vásároltak, 5,6 illetve 3,6 milliárd forint értékben - derül ki a GfK Piackutató Intézet Consumer Scan részlegének kutatásából.
A piackutatók szerint - tekintettel a kereslet utolsó negyedévben várható ugrásszerű növekedésére - a magyarországi csokoládé eladások értéke az év egészében meghaladhatja a 20 milliárd forintot, szemben a tavalyi 18,8 milliárd forinttal.
Az első nyolc havi adatok szerint a háztartások szeletes csokoládéból mennyiségben 3, értékben 7 százalékkal többet vettek, mint egy évvel korábban. A táblás csokoládék forgalma a mennyiséget vizsgálva 5 százalékkal, az értéket tekintve 1 százalékkal csökkent.
Több év számsorait összehasonlítva a GfK azt állapította meg, hogy a csokoládék népszerűsége egyre nő: míg ugyanis az étkezési szokásokra vonatkozó legelső, 1989. évi felmérés tanúsága szerint mindössze a felnőtt lakosság 42 százaléka fogyasztott különösen szívesen csokoládét, addig idén ez az arány 60 százalékra növekedett.
A háztartások szeletes és táblás csokoládé vásárlásai a piackutató intézet adatai szerint tavaly 4-4 százalékkal elmaradtak az 1999. évitől, az azt megelőző mindkét évben azonban növekedést mutattak: 1999-ben a szeletes csokoládék piaca (értékét tekintve) 13 százalékkal, a táblásé 11 százalékkal bővült az 1998-ashoz képest. A növekedés 1998-ban 1, illetve 14 százalékos volt.
Huszmilliárdos csokoládé piac
Az idén az első félévben a háztartások 4263 tonna szeletes és 2847 tonna táblás csokoládét vásároltak, 5,6 illetve 3,6 milliárd forint értékben.