Egy másik irányzat a privát (zárt) árucsere-helyeké, amelyeken a vertikális piacok nagy gyártói saját nagy rendszereik teljességét teszik internetessé.
Európában elég jól látszik egyfajta vonzás az internetes bevásárlóhelyek irányába, ahogy a cégek új fogyasztókat keresnek, és növelni szeretnék hatékonyságukat. A feltörekvő gazdaságok is erős érdeklődést mutatnak, különösen a zárt árucsere helyek iránt, és - jellemzően Kínában, Koreában - a nemzeti piacok kiépítése miatt.
A cégek eddig inkább elkerülték az e-piactereket egyrészt, mert természetes az a vonakodás, hogy nem kívánnak a versenytársakkal egy vállalkozásban részt venni, másrészt attól tartanak, hogy az egymás közötti megegyezéseket a szabályozó szervezetek versenyellenesnek minősítik. Ahogy azonban világossá válik, hogy a jól strukturált, sokat-sokkal összekötő kapcsolatok hatékonyabbak, mint a kétoldalú (one-to-one) B2B kapcsolatok, ezek az aggodalmak enyhülni fognak.
A cikk bevezetője
A cikk első része
A cikk második része
A cikk negyedik része
IDC 2001 eWorld felmérés - Harmadik rész
Sorozatban adjuk közre az International Data Corporation 2001. tavaszán-nyarán készült, a Cisco, Compaq, eTranslate, Market Probe, és a The Industry Standard által finanszírozott tanulmányát, az e-üzlet elfogadottságáról. E rész témái: infrastruktúra, cégméretek, internetes bevásárlóhelyek.