Az e-business áthaladt az első (dotkom) fázisból a második (infrastruktúra-építő) fázisba. Az átmenet nem volt teljesen örömteli, de az illúziók elvesztése mindig valamelyes fájdalommal jár. Vigasztaljuk magunkat azzal, hogy négyszer annyi lehetőségünk lesz 2005-ig, mint amennyi 1997-2000 között volt. Ha az e-business megmarad az üzlet alapjainál, elsajátítja a globális irányulást és a világszínvonalú technológiákat, agresszív a partnerkeresésben, a fogyasztóra koncentrál, akkor a lehetőségek még a most sejtettnél is gyorsabban növekedhetnek. Nem valószínű, hogy négy év múlva még emlékeznénk mai bizonytalanságainkra. Fogadhatunk arra is, hogy nem fogunk már e-businessről beszélni. Lehet, hogy a "virtuális vállalat" vagy a "regionális piacok" kifejezéseket fogjuk használni, az üzletre. Ahogy szoktuk.
(Az eWorld 2001 felmérés földrajzi kiterjedésére, a szponzorokra és a webes vitafórumokra vonatkozó információk az eWorld 2001 weboldalon találhatók)
A cikk bevezetője
A cikk első része
A cikk második része
A cikk harmadik része
IDC 2001 eWorld felmérés - Negyedik rész
Ez az utolsó része az International Data Corporation 2001. tavaszán-nyarán végzett, a Cisco, Compaq, eTranslate, Market Probe, és a The Industry Standard által finanszírozott tanulmányából készített sorozatunknak az e-üzlet elfogadottságáról. E rész témái: nyelvhasználat, webes ráfordítások.