3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GKI-Westel negyedéves vizsgálata alapján a hazai e-kereskedelmi index értéke az előző negyedévhez képest stagnál. A kereskedelmi cégek internetes értékesítése idén várhatóan 8,6 milliárd forint körül alakul, míg 2002-ben az 5 fő feletti kereskedelmi cégek internetes beszerzése várhatóan eléri a 47,7 milliárd forintot.

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve - negyedévente felméri az internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. A kereskedelmi cégek 8,6 milliárd forint körüli internetes értékesítéséből a kiskereskedelmi forgalom várható részesedése 5,3 milliárd forint, míg a nagykereskedelmi cégek 3,3 milliárd forint értékben értékesítenek árut és szolgáltatást a világhálón keresztül.

A kereskedelemben az internetes értékesítési csatornákat a legtöbb esetben a termékek speciális jellege folytán nem használják. A vállalatok nagy része hivatkozik arra is, hogy vevőik, ügyfeleik jelenleg még nem igénylik az internetes szolgáltatást, s vannak olyan vállalatok is, ahol nem áll rendelkezésre a kvalifikált humán erőforrás vagy éppenséggel a tőke hiányzik a rendszer kiépítéséhez.
2002-ben az 5 fő feletti kereskedelmi cégek internetes beszerzése várhatóan eléri a 47,7 milliárd forintot. Ebből 12,1 milliárd forinttal részesednek a kiskereskedelmi cégek, 35,6 milliárd forinttal pedig a nagykereskedelem. A kereskedelmi cégek várakozásai szerint az internetes beszerzés volumene arányait tekintve az év hátralévő részében továbbra is emelkedni fog.

Az ICT szektor dinamikus fejlődésével felmerül a kérdés, hogy az eddigi hagyományos értékesítési utak mellett van-e létjogosultsága más alternatív csatornáknak. A mobiltelefon alapú kereskedelemmel kapcsolatban ma még szkeptikusak a kereskedelmi vállalatok. Többségük középtávon az akciós termékek, standardizált áruk, élelmiszerek és műszaki cikkek mobil alapú értékesítésében, bemutatásában és reklámozásában lát lehetőséget.

A válaszadó 5 fő feletti kereskedelmi vállalatok közül mindössze minden harmadik rendelkezik saját honlappal. Az internetes jelenlét fontosságának felértékelődését jelzi, hogy egy év múlva várhatóan háromból két cég már „megtalálható lesz” az interneten is. A legnagyobb növekedés az 5-9 fős mikrovállalkozásoknál prognosztizálható. A vállalatok arról számoltak be, hogy az általános céginformációk, valamint a termékek és szolgáltatások rövid leírása szinte kivétel nélkül megtalálható weboldalaikon. Hírlevelet, regisztrációt, ügyfélelemzést azonban ma még csak kis részük alkalmaz.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!